موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر
گفتگو با محمدحسين صبوري ، مترجم کتاب صلح پايدار مکانيسم تمايلات انساني ، تضمين کننده صلح پايدار
جام جم آنلاين: در قسمت پیشین ، به مباحثی مانند انگیزه ترجمه و ویژگی های کتاب ، سنت صلح خواهی و ارتباط آن با رساله کانت ، سنت جنگ طلبی ، میزان تاثیرپذیری کانت از اندیشه های متفکران و ابداعات وی اشاره شد.
 

در ادامه مطرح شد که کانت ، اولین اصل قطعی صلح پایدار را استقرار ساختار جمهوری در همه کشورها می داند و این که آیا می توانیم علت وجود جنگ در جامعه کنونی را جانیفتادن نظام جمهوری در کشورها بدانیم ، مورد بحث قرار گرفت. قسمت پایانی این مبحث از نظرتان می گذرد:

اما در رساله «صلح پایدار» به استدلال جالبی نیز درباره این که چرا نظام جمهوری ، یگانه ساختاری است که ما را به سوی صلح پایدار رهنمون می شود، برمی خوریم . کانت قائل است چنانچه برای تصمیم گیری در خصوص مبادرت یا عدم مبادرت به جنگ ، رضایت شهروندان شرط باشد (چیزی که جز در ساختار جمهوری وجود ندارد)، طبیعی است که شهروندان برای شروع این بازی خطرناک ، بسیار مردد و دودل باشند؛ چرا که آنان برای گرفتارکردن خود به همه مصایب و گرفتاری های جنگ تصمیم می گیرند. کانت این مصایب را چنین برمی شمارد: گسیل به جبهه ها و جنگیدن ؛ پرداخت هزینه های جنگ ؛ بازسازی پردردسر ویرانی ها و در نهایت ، گرفتار بدهیهای مرارتبار شدن . از سوی دیگر، در نظامی غیر از نظام جمهوری که اتباع ، شهروندان کشور محسوب نمی شوند تصمیم گیری درباره جنگ ، آسان ترین کار است ؛ چرا که فرمانروای کشور نه جزیی از اجزای کشور، که مالک آن است و با وقوع جنگ ، اساسا چیزی از خوشگذرانی ها، کاخهای فرحبخش ، جشنها و... را فرو نمی گذارد. او می تواند به واسطه مساله ای بی اهمیت ، اعلام جنگ کند؛ گویی درباره یک میهمانی مفرح تصمیم می گیرد. اما درباره بخش آخر سوالتان ؛ این که آیا وجود جنگ در جامعه بین المللی کنونی ، به واسطه جا نیفتادن نظام جمهوری در کشورهای درگیر جنگ است ، باید بگویم شاید همین طور باشد البته همان طور که پیشتر گفتم ، تعریف کانت از مفاهیم جمهوری ، دمکراسی و... دیگرگونه است . در هر حال باید داوری کرد که آیا اراده ملتها نیز مانند سران کشورها بر ادامه ستیز و جنگ قرار گرفته است یا اوضاع طور دیگر است.


فرض کنید مواضع ایدئوریک یا آیینی یک کشور، جنگ طلبانه باشد و باز در آنجا جمهوری حاکم باشد. آیا امکان بروز جنگ به وجود نمی آید؛ (در چنین کشوری ، جنگ می تواند انتخاب اکثریت باشد)

شاید شما با در نظر داشتن آلمان هیتلری یا نظام هایی از این دست ، چنین پرسشی به ذهنتان آمده باشد. باید بگویم اگر جمهوری را مطابق نظام اندیشگی کانت تعریف کنیم ، پرسشی از این دست در ذهن نخواهد آمد. گفتیم که تفکیک قوا و بویژه تفکیک قوای مجریه و مقننه از یکدیگر یک اصل در حکومت جمهوری است . اساسا حکومت خودکامه از آن رو خودکامه است که دولت ، خودسرانه قوانینی وضع می کند و با خودکامگی به اجرای آنها می پردازد. در مقابل ، حکومت انتخابی و نظام پارلمانی از لوازم نظام جمهوری شمرده می شود. به نظر کانت ، در نظام جمهوری ، هر کس به دنبال تامین سعادت خود است و هر انسانی آزاد است مفهوم شخصی خود را از نیک بختی داشته باشد. حکومت حق ندارد آدمیان را، به رغم اراده آنان ، نیک بخت سازد و تنها باید مراقب باشد که مردم بتوانند در کنار یکدیگر زندگی کنند. در واقع کانت معتقد است که سیر تکاملی از جنگ به صلح پایدار و جامعه جهانی ، باید مرحله به مرحله صورت پذیرد. در مرحله نخست می باید در کشورها آزادی و قانون حاکم شود؛ زیرا دولتی که فاقد نظم جمهوری باشد و قانون در آن از اراده مردم سرچشمه نگیرد و آزادی و حقوق انسانی محترم شمرده نشود و حق جز به معنای زور نباشد، در صحنه جهانی نیز برای دیگر کشورها منشا خطر است ؛ این گامی است که می باید برای نیل به صلح پایدار برداشته شود. باید دید گامهای بعدی چیست ؛ شاید دغدغه شما نیز برطرف شود. کانت اظهار می کند که دولتها باید فدراسیونی تشکیل دهند که هدف آن ، صرفا عبارت است از پایان دادن به هر گونه تجاوز در میان قدرت هایی که پیمان عدم تجاوز متقابل دایمی را امضا می کنند. این پیمان باعث می شود قدرتهای امضائکننده برای دفاع مشترک در برابر متجاوزان متحد شوند. البته چنین کاری هیچ کمک مستقیمی به صلح نمی کند. در نظر کانت ، استقرار صلح پایدار امری است که باید از یک نمونه مثبت عدم تجاوز متعهدانه آغاز شود. به نظر او، عملی بودن (برخورداری از واقعیت عینی ) این نظریه در باب فدرالیسم ، که بتدریج همه کشورها را در بر می گیرد و در نتیجه به صلح پایدار خواهد انجامید، می تواند نشان داده شود؛ زیرا اگر بخت یاری کند و ملتی روشنفکر و قدرتمند بتواند خود را در قالب جمهوری که ماهیتا باید متمایل به صلح پایدار باشد سامان بخشد، نقطه اتکایی برای دیگر کشورها به وجود می آید تا برای تشکیل یک فدراسیون ، خود به آن کشور بپیوندند. بدین ترتیب ، شرایط آزادی کشورها بر اساس نظریه قانون بین الملل تامین می شود و با اتحادهای گسترده تری از این نوع ، فدراسیون بتدریج بیشتر و بیشتر توسعه خواهد یافت . به نظر می رسد کانت راه حل واقع بینانه ای را پیش رو نهاده باشد.

صلح پایدار در نظر کانت چگونه ضمانت اجرایی می یابد؛ آیا صرف وجود یک جامعه فدراتیو بین المللی ضامن صلح پایدار می شود یا عوامل دیگری نیز همچون طبیعت وجود دارد؟

نخست باید یادآور شد که کانت در رساله خود توضیح می دهد که هیچ تضمین مصون از خطایی برای این که فدراسیون پیشنهادی از هم نپاشد، وجود ندارد. همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که فدراسیون مذکور، از همان آغاز، مغلوب قدرت های نظامی ای نشود که از هر گونه طرح برای استقرار صلح بیزارند. اما کانت خاطرنشان می سازد موانعی که در برابر پیشرفت انسان قرار دارد، می تواند همواره به مثابه سکوهای پرتابی عمل کند که به یاری تلاشهای عقلانی انسان می آید. خطرها، بحرانها و نابهنجاری های زندگی بشر بوده است که انسان طبیعتا تنبل و در بند عادت را به ابراز نبوغ و خلاقیت واداشته است . آگاهی های انتزاعی ، هرگز برای ایجاد صلح در میان ملل کافی نیست . تنها پس از ظهور ویرانی های جنگ است که انسانها برای برداشتن گام به سوی صلح پیشقدم می شوند. وی از دیدی تاریخی ، هدفی طبیعی در جنگ می یابد. در نظر او، جنگ این شرارت بزرگ به لحاظ مادی و اخلاقی انگیزه ای مهم برای انتقال آدمیان از حالت خام طبیعی به حالت تمدن است . کانت در متمم نخست رساله خویش ، جنگ را وسیله ای معرفی می کند که طبیعت با تمسک به آن ، انسانها را وادار به ورود به هر سرزمینی ، حتی نامساعدترین آنها می سازد و نیز انسانها را به ورود به عرصه روابطی کمابیش قانونی مجبور می کند. پس جنگ باعث می شود شخصیت انسانی به سطح بالاتری برکشیده شود. تا موقعی که هنوز به آن مرحله از تکامل اخلاقی نایل نشده ایم که جنگ ناممکن و غیرضروری شود، همچون ابزاری است که ما را به هدف طبیعی نزدیک می سازد.اما در این میان ، وظیفه انسان چیست ؛ انسان نمی تواند اراده ازلی را نمایندگی کند، بلکه تنها می تواند در مقام انسان دست به عمل بزند. در واقع ، همان گونه که مبارزه همه با همه در زندگی طبیعی ، آدمیان را به تشکیل جامعه مدنی واداشته است ، تهدید دایمی به جنگ نیز دولتها را به همبستگی وامی دارد و به این هدف طبیعی از طریق آزادی انسانی عمل می کند. طبیعت ، همان گونه که حکیمانه جدایی و افتراق کشورها را از یکدیگر باعث می شود (با وجود آن که اراده هر کدام از این کشورها، حتی با مبنا قرار دادن حقوق بین الملل ، بر آن است که دیگر کشورها را با نیرنگ یا توسل به زور، تحت سیطره خود متحد سازد) ملتهایی را که مفهوم حقوق شهروندی جهان ، آنان را در برابر خشونت و جنگ مصون نساخته است ، با دستاویز قرار دادن اغراض و منافع شخصی آنان (گسترش تجارت و...) متحد می کند. بدین ترتیب ، طبیعت ، صلح پایدار را با بهره گیری از مکانیسم تمایلات انسانی تضمین می کند؛ تضمینی که مسلما برای پیش بینی آینده (به صورت نظری) کافی نیست ، اما با این حال برای مقاصد عملی کفایت می کند و حرکت به سوی این هدف (نه صرفا خیالی) را وظیفه ما قرار می دهد.

مرتضی کربلایی لو




ارسال توسط اله کریم عباس نیا
اسلام و جهانی شدن
کتاب «اسلام و جهانی‌ شدن» نوشته رضا غلامی با محوریت اصلی بررسی امکان جهانی شدن اسلامی در قرن 21 توسط موسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر منتشر شد.
 

خبرگزاری مهر ـ گروه فرهنگ و ادب: جهانی شدن بیش از دو دهه است که همچون مباحثی مانند توسعه اقتصادی و توسعه سیاسی در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و توانسته است ذهن اندیشمندان، محافل علمی و مراکز و محافل دینی را نیز به تکاپو در این خصوص برانگیزند و همچنان شاهد انتشار کتاب، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی مختلف در سراسر دنیا با موضوع جهانی‌شدن هستیم و این همه نشان از تداوم توجه به این موضوع است.

طی دو دهه اخیر، بحث از جهانی شدن مصطلح همواره یکی از مباحث پر حجم و داغ محافل علمی دنیا به شمار رفته است. در حال حاضر نیز شاهد انتشار دائم کتب و مقالات پژوهشی فراون یا برگزاری انواع همایش‌ها و نشست‌های علمی در این زمینه در سراسر جهان هستیم که نشان از تداوم توجه نشان دادن به این موضوع است.

نظر به این که اسلام یک دین جهانی است و تلاش برای بسط و توسعه جهان اسلام بر همه مسلمانان یک فریضه محسوب می‌شود، مهمترین موضوعی که در این کتاب در خلال بحث از فرصت‌های جهانی شدن مصطلح مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، استفاده از فرصت‌های موجود برای شکل‌گیری «جهانی شدن اسلامی» است. و البته برای این منظور، لازم است بعد از محرز شدن امکان استفاده از فرصت‌های جهانی شدن مصطلح برای شکل‌گیری جهانی شدن اسلامی، پژوهش وارد تبیین معنا و مبنای جهانی شدن اسلامی و تمایزات آن با جهانی شدن مصطلح شود.

موضوع جهانی شدن و مسائل حول آن از جمله موضوعاتی است که پژوهش درباره آن در رتبه‌های نخست میزان پژوهش در جهان به حساب می‌آید و علی‌رغم افول این پدیده در سال‌های گذشته، همچنان شاهد تالیف و نشر کتب و مقالات علمی معتنابه در این زمینه هستیم. در ایران، عمده آثار علمی موجود در موضوع جهانی شدن ترجمه آثار غربی است و جالب است که عموم کتاب‌های ترجمه شده، به این پدیده جانب‌دارانه نگاه کرده و کمتر از نقدها و مخالفت‌های رایج در خود غرب و سایر نقاط جهان صحبت به میان آورده است.

در مقابل در جهان عرب که باید آن را قسمت مهمی از جهان اسلام به شمار آورد، توجه به این موضوع از ترجمه یک سویه آثار غربی گذشته و شاهد تالیف و نشر ده‌ها کتاب و صدها مقاله باکیفیت به ویژه با رویکرد انتقادی درباره جهانی شدن هستیم. با توجه به مطالب ذکر شده، هدف از نگارش و تدوین کتاب پیش رو مشخص می‌شود.

«اسلام و جهانی شدن» در 5 بخش کلی تدوین شده است که به ترتیب عبارت‌اند از: «مبانی نظری جهانی شدن»، «نسبت اندیشه اسلامی و اندیشه جهانی شدن»، «جهانی شدن؛ فرصت‌ها و تهدیدها»، «ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و آسیب‌های جهان اسلام در مواجهه با جهانی شدن» و «راهبردهای کلان برای مواجهه جهان اسلام با جهانی شدن».

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

ایجاد اتحادیه‌های بزرگ و قدرتمند، مرکب از تشکل‌های قدرتمند مردمی در کشورهای گوناگون یک گام اساسی در جهت شکل‌گیری جهان اسلام با محوریت ملت‌هاست. این اتحادیه‌ها می‌توانند ضمن تعیین اولویت‌ها و فراهم‌سازی زمینه تعامل، هم افزایی و هماهنگی میان اعضای خود، زمینه حرکت‌های بزرگ در مقیاس جهانی را فراهم سازند. این اتحادیه‌ها که بین خود آن‌ها نیز می‌توان در قالب تشکیل مجمع اتحادیه‌ها وحدت برقرار کرد، نیازمند قدرت مالی هستند که ایجاد یک صندوق جهانی اسلامی در جهت تحقق مصوبات مجمع اتحادیه‌ها، از جمله راهکارهایی است که قابل پیگیری است....

این کتاب با 231 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 8 هزار تومان منتشر شده است.

برگرفته از خبرگزاري مهر



ارسال توسط اله کریم عباس نیا

hw0x7nxhv0lzkj13pz62.jpg




تاریخ: پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:عيد قربان,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

دوش در کوچ سحر باد صبا باز آمد
با طرب رقص کنان از سفر ناز آمد
خون شبنم به سر لاله بجوش آمده بود
موج سبز چمن و باغ به پرواز آمد
بلبل از شوق گل سرخ به شوق آمد وگفت
مژده یاران که مرا دلبر طناز آمد
مرغ تکبیر از این مژده مناجات کنان
پر و بالی زد و از شوق به آواز آمد
نور بنمود رخ از گنبد معشوقه ناز
دل غمگین مرا مونس و دمساز آمد
جان گرفت از دم آن صبح دل پژمرده
چون مسیحا نفسی با دم اعجاز آمد
(نوریا)باد صبا پیک دعای تو بود
یادم از ورد شب خواجه شیراز آمد

 



تاریخ: پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:پرواز روح، نفس باد صبا,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

1. زندگي و هر مسئله كوچكي را آنقدر جدي تلقي نكنيد، هر چند وقت يك بار زندگي را شوخي بگيريد و با سرزندگي و سبكبالي با رخدادها برخورد كنيد و بينيد كه روز شما چقدر زيبا و شادي آفرين خواهد بود .

2. از رنج نهراسيد ، شادي را جايگزين غم كنيد. براي زندگي خود هدف و مقصودي تعيين نماييد . شما به دنيا نيامده ايد تا فضايي را اشغال كنيد .

3. دامنه توقعات و انتظارات خود را كوتاه و كوتاه تر كنيد تا زندگي آرام و دلپذيري داشته باشيد.

4. در تمام مراحل زندگي مسئوليت كامل اعمالتان را برعهده بگيريد . ازاين كه ديگران را مقصر بدانيد و بهانه آوريد دست برداريد.

5. نگران نباشيد كه مردم درباره شما چه فكر مي كنند. در واقع آنها اصلاً راجع به شما فكر نمي كنند.

6. هنگامي آرامش و اعتماد به نفس را تجربه خواهيد كرد كه بدانيد كار درست را انجام مي دهيد، صرف نظر از اين كه به چه قيمتي تمام مي شود.

7. مردم گفته هاي شما را فراموش مي كنند . آنها فقط به آنچه انجام مي دهيد توجه دارند.

8. آرامش فكري را بالاترين هدف زندگي خود قرار دهيد و بر اساس آن براي زندگي خود برنامه ريزي كنيد.

9. از همين امروز تصميم بگيريد كه يا از موقعيت هايي كه باعث ناراحتي و ايجاد استرس در شما مي شود دوري كنيد و يا آنها را حل و فصل نماييد.

10. زندگي شما بازتاب افكارتان است. اگر افكارتان را تغيير دهيد، زندگي تان متحول مي شود.

11. تمام كساني را كه تاكنون به هر صورت به شما آسيب رسانده يا شما را آزار داده اند ، ببخشاييد و به اين ترتيب خودتان را آزاد و رها كنيد.

12. كنترل كامل پيام هايي را كه به ذهن خودآگاه خود راه مي دهيد در دست بگيريد.

13. وقايع ، تعيين كننده احساسات شما نيست ؛ بلكه واكنش شما نسبت به وقايع است كه احساسات شما را شكل مي دهد.

14. هر چه با ديگران روابط بهتري داشته باشيد، نسبت به خودتان هم احساس بهتري خواهيد داشت .

15. هرچه خودتان را بيشتر دوست داشته باشيد و به خودتان احترام بگذاريد ديگران را نيز بيشتر دوست خواهيد داشت و به آنها احترام خواهيد گذاشت و آنها نيز بيشتر شما را دوست خواهند داشت و به شما احترام خواهند گذاشت.

16. بهترين عبارات براي حل يك اختلاف اين است: " شايد من اشتباه مي كنم". اغلب هم همين طور است ، اين را باور كنيد.

17. عادت قدر شناسي را در خود تقويت كنيد. در زندگي شكرگزار و قدردان همه چيزهاي خوبي كه داريد باشيد.

18. عمر كوتاه تر از آن است كه حتي لحظه اي از آن را براي انجام كاري كه دوست نداريد يا برايتان اهميت ندارد تلف كنيد.

19. حداقل همان قدر كه براي كارتان تلاش مي كنيد براي رشد شخصيت تان نيز تلاش كنيد.

20. هرگاه دلبستگي جديدي پيدا كنيد ، بر نيروي زندگي خود افزوده ايد.




تاریخ: چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

گفتگو خواندنی با مسی فوتبال ایران امیرحسین حاجی زاده نابغه 9 ساله اردبیلی

درس را بر فوتبال ترجیح می‌دهم

گفت‌وگو با مسی کوچولوی ایران

نابغه ۹ ساله‌ی فوتبال اردبیل گفت: بسیار دوست دارم تا مسی آینده فوتبال جهان شوم چرا که امروز در مدرسه مرا مسی کوچولو می‌نامند.

 

امیر حسین حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بیش از سه سال است که زیر نظر شیخلووند مربی خود در باشگاه ایرانیان تمرینات فشرده‌ای را انجام می‌دهم و یقین دارم که با تلاش‌های این مربی بسیاری از استعدادهایم ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی به توانمندی‌های خود در رشته فوتبال اشاره کرد و افزود: بنده در حال حاضر بسیار علاقه‌مند هستم تا ادامه تحصیل بدهم و در کنار آن فعالیت در رشته فوتبال را نیز دوست دارم و معتقدم این فعالیت منافاتی با درس خواندن من ندارد.

نابغه فوتبال اردبیل با بیان اینکه در کنار تحصیلات عالیه علاقمند هستم در باشگاه‌های بزرگ دنیا فوتبال بازی کنم، گفت: از دیدن بازی‌های تیم فوتبال بارسلونا به ویژه اعجوبه فوتبال دنیا مسی حسرت می‌خورم و امیدوارم روزی پا در مسیر افتخارات این اسطوره فوتبال بگذارم.

حاجی‌زاده با اشاره به دوستان خود در باشگاه ایرانیان تصریح کرد: امیر حسین اخوان، پویا بابانژاد، محمد رضا عیسی‌زاده از نوابغ فوتبال این مدرسه با استعداد هستند که امیدواریم روزی ظهور و بروز استعدادهای آن‌ها را شاهد و ناظر باشیم.

وی یادآور شد: جذابیت‌های فوتبال سبب شده تا همه به این رشته علاقه‌مند شوند که جا دارد از زحمات پدر و مادر نیز که از کودکی توجه جدی به بنده داشته و با ثبت نام در کلاس آموزشی فوتبال ایرانیان سبب بروز و ظهور استعدادهایم شدند، قدردانی می‌کنم.

 

*از دست رفتن استعدادهای ناب فوتبال ما تاسف برانگیز است

اما سرمربی تیم پرسپولیس و افتخار استان اردبیل علی دایی نیز با تماس تلفنی که با برنامه ورزش نشاط  در اردبیل برقرار کرده بود در حمایت از این نابغه فوتبال گفت: دوست دارم به امیر حسین کمک کنم تا  استعدادهایش در مسیر درست هدایت شده و به شکوفایی بنشیند.

علی دایی خاطرنشان کرد: بنده امروز افتخار می‌کنم که یکی از هم استانی‌های من به عنوان نابغه فوتبال شناخته می‌شود که امیدوارم استعدادهای او ظهور و بروز پیدا کرده و به ثمر بنشیند.

وی گفت‌: متاسفانه در کشور ما استعداد‌یابی چه از سوی فدراسیون فوتبال و چه باشگاه‌ها نادیده گرفته شده و در همین راستا بسیاری از استعدادها به هرز می‌رود.

دایی اظهار داشت: تیم‌های بزرگ امروز در دنیا به گروه‌های پایه و نونهالان و نوجوانان خود توجه دارند و سعی می‌کنند روی این استعدادهای ناب سرمایه‌گذاری کنند.

وی به کشف این استعداد از سوی باشگاه بارسلونا اشاره کرد و گفت: بنده یقین دارم در کشورمان صدها اعجوبه به مانند امیر حسین وجود دارد اما مسیر مشخص برای استعداد‌یابی آن‌ها و به فعلیت رساندن این استعدادها وجود ندارد که امیدوارم  با توجه ویژه مسئولان امیر حسین‌های زیادی به فوتبال ایران معرفی شوند.

این مربی فوتبال حمایت همه جانبه باشگاه پرسپولیس از نابغه فوتبال اردبیل را یادآور شد و ادامه داد: امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده امیر حسین به عضویت این باشگاه درآمده و از این طریق مورد حمایت قرار گیرد و پله‌های ترقی را بپیماید.

اما معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز از آمادگی مسئولان اداره کل ورزش و جوانان برای حمایت از استعدادهای ناب فوتبالی و سایر رشته‌ها اشاره کرد و یادآور شد: ما امیر حسین‌های بسیاری در این استان داریم که مورد غفلت واقع شده‌اند.

محمدرضا برادران گفت: نمونه این استعدادها در شهرستان پارس‌آباد نونهالی است که در پرتاب وزنه بسیار خوش درخشیده و در حد جهانی می‌تواند مسیر رشد خود را طی کند.

 




تاریخ: چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:اميرحسين حاجي زاده، مسي ايران,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

جچه الاسلام والمسلمين حاج آقا سيدنورالدين حسيني - سرهنگ خلبان، شب گذشته ميهمان ويژه برنامه هشت بهشت سيماي اصفهان بود. اين خلبان و روحاني برجسته ايل قشقايي كه يكي از چهره هاي ماندگار دفاع مقدس و حوزه است داراي هفت فرزند مي باشد كه همگي آنها در سطوح بالاي حوزه و دانشگاه در حال تحصيل بوده و جزء اساتيد دانشگاه و حوزهخ به حساب مي آيند. از برنامه هشت بهشت و عوامل آن به خاطر دعوت از اين شخصيت برجسته تشكر و قدرداني مي نمايم.

اين مرد بزرگ نه تنها با شهيد كشوري هم پرواز بوده بلكه بيشترين ساعات صوتي پرواز را در بين خلبانان هوانيروز دارد. در آينده سعي مي كنيم داستان زندگي ايشان را به طور مبسوط در وبلاگ منتشر كنيم. باشد كه صدا و سيماي كل كشور از وجود اين ماندگارهاي تاريخ بهره ببرند و ايشان مي تواند ياد و خاطره حكيم قشقايي را در يادها زنده كند.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

ثمرات سكوت بسيار ارزشمند هستند. آن كس كه اين ثمرات را مي چشد پيوسته در آرامش است، كارها را با ملايمت، آهستگي و خاموشي انجام و زمان را به دعا و استراحت اختصاص مي دهد. او در سكوت ساكن مي شود، سكوت را تعليم مي دهد و در سكوت ترديدهاي بسياري را مي زدايد از اين روست كه آشنايان راز سخن نمي گويند.

آنها كه نمي دانند به سخن گفتن علاقه مندند، آنها افراد تهي هستند كه فقط شيفته پرگويي و مجادله اند.

برگرفته از كتاب « هر ورز به سوي تو ميايم» جي پي يوواني ترجمه فريبا مقدم

آنهايي كه سكوت را شناخته اند خوب مي دانند تنها راه تقويت آگاهي واقعي انسان سكوت است. تنها در سكوت است كه شما مي توانيد از اسارت و قيد و بند عادت هاي دنيايي و وابستگي هاي آن خارج شويد، از آنچه واقعاً وابستگي هاس غيرضروري است.

تفكر و تعمق يعني چه؟ تفكر و تعمق عميق، شناسايي راز گل سرخ نيست بلكه غوطه ور شدن در افسون گل سرخ است. با اندكي تعمق مشخص است كه وظيفه ما ... .



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 6 مهر 1392برچسب:سكوت, سكوت سرشار از ناگفته هاست,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

بسمه الله الرحمن الرحيم
و به نستعين انه خير ناصر و معين
       مطالبي كه تفديم مي گردد در خصوص نقش فرهنگ هاي بومي در نقشه ي جامع فرهنگي كشور با مطالعه كاربردي فرهنگ ايل قشقايي است.
کشور ایران یکی از سرزمین‌های متنوع از لحاظ قومی، مذهبی و زبانی مي باشد که تحولات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ملی متاثر از آن عامل مهم بوده و اين تنوع قومی و دینی پدیده‌ای دیرینه در این سرزمین است که مهم‌ترین و برجسته‌ترین مشخصه را برای فرهنگ کشور ما به ارمغان آورده است.


ادامه مطلب...
ارسال توسط اله کریم عباس نیا




تاریخ: پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:عكس دكتر رادشير حسين پور,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا




تاریخ: پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:دكتر اردشير حسين پور,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون دکتری سال 93 کمترین تغییرات را نسبت به کنکور 92 خواهد داشت و افزایش کیفیت بر آن اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی امروز چهارشنبه در مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور سراسری و المپیاد علمی دانشجویان در محل دانشگاه ترتیب مدرس افزود: زمان برگزاری آزمون دکتری در فروردین ماه مشکل داشت که به 18 اسفند ماه موکول شد اما رشته ها و مواد آزمونی همچون سال گذشته خواهد بود و در نحوه اجرا بهبود حاصل می شود.

وی گفت: در بخش سنجش علمی در مجموع آزمون هایی که برگزار می شود 3 میلیون و 430 هزار نفر امتحان دادند که در مجموع یک میلیون  و 400 هزار نفر در دانشگاههای مختلف پذیرفته شدند.

خدایی افزود: در آزمون سراسری امسال یک میلیون و 66 هزار نفر شرکت کردند و در نهایت 588 هزار نفر وارد دانشگاهها شدند. نسبت زنان به مردان داوطلب 60.03 به 39.97 بود که در ورودی دانشگاه ها 60.24 درصد زن به 39.76 درصد مرد بودند.

وی یادآور شد: 22 هزار و 800 کد رشته محل در آزمون سراسری امسال داشتیم که از این تعداد 77 کد رشته محل در 4 دانشگاه محقق اردبیلی، اهواز، لرستان و اراک در پذیرش مهندسی و گروه ریاضی محدودیت پذیرش برای دختران ایجاد کرده بودند که در زمان انتخاب رشته و بعد از آن تصحیح شد.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به شرح تکلیف نقشه جامع علمی کشور برای ساماندهی نظام پذیرش دانشجو در کلیه مقاطع خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه کارگروه ماده 4 قانون حذف کنکور تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان تصویب شده است و با توجه به قانون سال 86 که مشکلات اجرایی داشت، گزارش کمیسیون آموزش در کارگروه قرائت شد.

وی خاطرنشان کرد: قانون حذف کنکور در رشته های پر متقاضی قابلیت اجرایی ندارد و برای رشته های پر رقابت قانون را اصلاح می کنیم اما تا زمان اصلاح همان قانون اجرا می شود.

خدایی افزود: در بیش از 3 هزار کد رشته محل در دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور سوابق تحصیلی جایگزین کنکور می شود که جزئیات آن در فرآیند ثبت نام اعلام خواهد شد.

وی درباره هفدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی گفت: در این دوره 17 رشته برگزار شد و 74 نفر برگزیده نهایی شدند. در مرحله اول از میان 324 هزار نفر که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده بودند 231 نفر به المپیاد راه یافتند و در مرحله نیمه متمرکز هم 576 نفر در آزمون نهایی شرکت کردند.

رئیس سازمان سنجش افزود: دو رشته ریاضی و شیمی در المپیاد به صورت بین المللی برگزار شد که در رشته ریاضی ایران اول و اوکراین دوم و در رشته شیمی ایران اول و سریلانکا دوم شدند.

وی گفت: با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز المپیاد کشوری با مرکزیت سازمان سنجش به تصویب رسید و در سال آینده فعالیت های این مرکز به خصوص با نگاه به کشورهای اسلامی گسترده تر می شود.

خدایی افزود: مرکز تحقیقات، ارزشیابی و تضمین کیفیت سازمان سنجش نیز مصوب شد که فرآیند اصلی آن ارزیابی 943 گروه آموزشی بود.

وی گفت: در آزمون دکتری سال 90 از میان 131 هزار شرکت کننده 6 هزار و 476 نفر قبول شدند و در سال 91 از میان 187 هزار شرکت کننده بیش از 9 هزار نفر پذیرفته شدند که در مرحله تکمیل ظرفیت نیز حدود 1700 نفر پذیرفته می شوند.

رئیس سازمان سنجش افزود: پذیرش در دکتری تقریباً دو برابر شده است و تغییرات محتوایی از 108 رشته امتحانی به 285 رشته امتحانی و از 280 درس به 1275 درس و 50 هزار سئوال از سال 90 تا 91 ایجاد شد.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا
ثبت نام کارشناسي ارشد سال 93 از روز يک شنبه 12 آبان از طريق سايت سازمان سنجش انجام مي شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر حسين توکلي مشاور عالي سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران براساس برنامه زماني پيش بيني شده ثبت نام از داوطلبان متقاضي آزمون کارشناسي ارشد ناپيوسته سال 93 از روز يک شنبه 12 آبان آغاز و تا يک شنبه 19 آبان پايان مي پذيرد.

اين آزمون صبح و بعدازظهر روزهاي 16، 17 و 18 بهمن 92 در حوزه هاي امتحاني برگزار مي شود.

وي گفت: اطلاعيه سازمان سنجش درباره شرايط ضوابط و نحوه ثبت نام و همچنين نحوه پذيرش دانشجو از طريق سايت سازمان سنجش و نشريه پيک سنجش به اطلاع مي رسد

منابع آزمون اشد،دانلود منابع آزمون کارشناسی ارشد،پذیرش دانشجوی ارشد بدون کنکور،دانلود سوالات ارشد پیام نور،جزوات طراحان سوالات ارشد،نتایج ارشد رشته،دفترچه كارشناسی ارشد پیام نور، سوالات ارشد سراسری، كارشناسی ارشد رشته، آزمون ارشد، konkor arshad،بازار کار رشته های ارشد، دانلود نمونه سوالات ارشد، نمونه سوال ارشد، ارشد، سوالات سالهای گذشته ارشد، سوالات سالهای قبل، سوالات گذشته، دانلود، دانلود سوالات با پاسخنامه، سوالات كارشناسی ارشد،موقعیت کاری رشته های كارشناسی ارشد، سوالات آزمون استخدامی،جزوات طراحان سوالات



ارسال توسط اله کریم عباس نیا
زمان دقیق تکمیل ظرفیت کنکورهای دکتری، کارشناسی ارشد و سراسری سال 92 اعلام شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به زمان اعلام تکمیل ظرفیت در این کنکورها گفت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در دومین دوره کنکور نیمه متمرکز دکتری سال 92، نسبت به انتخاب رشته در برخی از کدشته - محل ها اقدام نکرده اند، مرحله تکمیل ظرفیت برای این دسته از داوطلبان اعلام می شود.

وی افزود: اطلاعیه مراحل تکمیل ظرفیت برای کنکور دکتری سال 92 در 29 مهرماه اعلام می شود. کسانی که علاقمند باشند می توانند در زمان تکمیل ظرفیت های اعلام شده نسبت به انتخاب کد رشته محل های باقیمانده اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: برای کنکور کارشناسی ارشد سال 92 نیز اطلاعیه تکمیل ظرفیت در 22 مهرماه اعلام می شود.

وی اظهار داشت: براساس برنامه‌ زمانی پیش‌بینی شده تکمیل ظرفیت آزمون سراسری 92 از 6 آبان‌ ماه از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد.

توکلی تاکید کرد: تکمیل ظرفیت به دلیل ایجاد رشته - محل های جدید و تکمیل نشدن برخی ظرفیت ها در این کنکورها است.منابع آزمون اشد،دانلود منابع آزمون کارشناسی ارشد،پذیرش دانشجوی ارشد بدون کنکور،دانلود سوالات ارشد پیام نور،جزوات طراحان سوالات ارشد،نتایج ارشد رشته،دفترچه كارشناسی ارشد پیام نور، سوالات ارشد سراسری، كارشناسی ارشد رشته، آزمون ارشد، konkor arshad،بازار کار رشته های ارشد، دانلود نمونه سوالات ارشد، نمونه سوال ارشد، ارشد، سوالات سالهای گذشته ارشد، سوالات سالهای قبل، سوالات گذشته، دانلود، دانلود سوالات با پاسخنامه، سوالات كارشناسی ارشد،موقعیت کاری رشته های كارشناسی ارشد، سوالات آزمون استخدامی،جزوات طراحان سوالات



ارسال توسط اله کریم عباس نیا

معاون امور مجلس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش ۱۷ درصدی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی شهریه در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش فارس از رشت، حجت‌الاسلام حسن ملک‌محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: سیاست دانشگاه مذکور بر صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها است. وی تعداد کارکنان دانشگاه‌های دولتی به ازای هر ۱۲ دانشجو را یک پست سازمانی عنوان کرد و افزود: به ازای هر ۵۰ نفر یک پست سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

ملک‌محمدی با بیان اینکه سفرهای غیر ضروری در دانشگاه آزاد اسلامی حذف شده است، تصریح کرد: زمینه کاهش شهریه دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است. معاون امور مجلس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به صدور مجوز افزایش ۲۰ درصد شهریه دانشجویان در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: امسال تنها سه درصد شهریه‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی افزایش پیدا می‌کند. وی، کاهش ۱۷ درصدی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید را خدمتی به خانواده بزرگ این دانشگاه و دانشجویان دانست و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای اقتصاد مقاومتی الگو است و کاهش شهریه در کیفیت آموزشی تاثیری ندارد.

ملک‌محمدی دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگ‌ترین دانشگاه مردمی جهان توصیف کرد و یادآور شد: ۴۵۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در کشور فعالیت می‌کنند.

تحصیل ۲ میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
معاون امور مجلس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت ۶۶۷ واحد سما در کشور، خاطرنشان کرد: تعداد دو میلیون نفر در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند. وی به تحصیل ۶۵ هزار دانش‌آموز در واحدهای سما اشاره کرد و افزود: ۱۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند.

ملک‌محمدی با بیان اینکه تعداد ۵۸ هزار نفر دانشجو در مقطع دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی رتبه نخست علمی دانشگاه‌های کشور در سال ۲۰۱۲ را کسب کرده است. معاون امور مجلس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از کسب رتبه دوم این دانشگاه در کشورهای منطقه خبر داد و تصریح کرد: امر مذکور نشان دهنده فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی با کیفیت بسیار عالی است. وی با اشاره به صدور مجوز یک‌هزار و ۵۸۵ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی ۹۱ – ۹۲، بیان کرد: ۲۷ هزار و ۵۵۲ نفر اعضای علمی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند.

ملک‌محمدی به فعالیت ۴۵ هزار کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه مذکور به لحاظ آموزشی، پژوهشی و فرهنگی گوی سبقت از دیگر مراکز آموزش عالی را ربوده است. معاون امور مجلس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاکید مدیریت جدید این دانشگاه به موضوع فرهنگ و توسعه کمی و کیفی، خاطرنشان کرد: مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی بر توسعه آموزشی و پژوهشی تاکید ویژه دارد.

وی، دانشگاه آزاد اسلامی را برگ زرین و درخشان و همچنین یادگار ماندگار امام (ره) و شهدای والا مقام دانست و اظهار کرد: دانشگاه مذکور از نظر علمی با رهنمودهای مقام معظم رهبری در فتح قله‌های علمی بسیار فعال است. ملک‌محمدی با تاکید براینکه دانشگاه آزاد اسلامی طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کند، بیان کرد: دانشگاه مذکور خود را موظف به اجرای مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌داند.

این مسئول، دانشگاه آزاد اسلامی در مسائل فرهنگی را بسیار فعال خواند و تصریح کرد: دانشگاه مذکور شش سال متوالی مقام نخست نماز را در کشور کسب کرده است. وی از هجدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی هفته آینده در رشت خبر داد و یادآور شد: آموزش گسترده قرآن از برنامه‌های دانشگاه مذکور در کشور است.منابع آزمون اشد،دانلود منابع آزمون کارشناسی ارشد،پذیرش دانشجوی ارشد بدون کنکور،دانلود سوالات ارشد پیام نور،جزوات طراحان سوالات ارشد،نتایج ارشد رشته،دفترچه كارشناسی ارشد پیام نور، سوالات ارشد سراسری، كارشناسی ارشد رشته، آزمون ارشد، konkor arshad،بازار کار رشته های ارشد، دانلود نمونه سوالات ارشد، نمونه سوال ارشد، ارشد، سوالات سالهای گذشته ارشد، سوالات سالهای قبل، سوالات گذشته، دانلود، دانلود سوالات با پاسخنامه، سوالات كارشناسی ارشد،موقعیت کاری رشته های كارشناسی ارشد، سوالات آزمون استخدامی،جزوات طراحان سوالات




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

دانشگاه های برتر و مادر در راستای سیاست های وزارت علوم مبنی بر تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ایجاد ظرفیت برای این دانشجویان طی چند سال گذشته ظرفیت دوره کارشناسی را ثابت نگاه داشته و برظرفیت دوره تحصیلات تکمیلی افزوده اند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، براساس نقشه جامع علمی کشور و سند چشم انداز1404 ظرفیت دوره های تحصیلات تکمیلی باید هرساله  20 در صد افزایش یابد. با توجه به این مساله که تحصیلات تکمیلی را نمی توان در دانشگاه‌ها به یک میزان رشد داد بنابراین افزایش ظرفیت این دوره‌ها بر عهده دانشگاههای تواناتر یعنی دانشگاه‌های بزرگ و  برتر قرار داده شده است که دراین دانشگاه ها ظرفیت دوره‌های کارشناسی ثابت بوده و حتی کاهش نیز یافته است .

حداقل پذیرش دانشجوی کارشناسی در دانشگاه تهران

دکتر سید مهدی قمصری – معاون آموزشیدانشگاه تهران دراین باره به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر در انتظار اعلام ظرفیت دوره کارشناسی هستیم.

وی ادامه داد: امسال نیز مانند سال گذشته حداقل پذیرش را در مقطع کارشناسی خواهیم داشت و حدود دوهزار نفر در مقطع کارشناسی در رشته های مختلف پذیرش خواهند شد.

معاون آموزشیدانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران چند سالی است که سیاست توسعه تحصیلات تکمیلی در سایت اصلی دانشگاه را اجرایی می کند و پذیرش در مقطع کارشناسی را به حداقل رسانده است.

به گزارش مهر، حتی در طرح توسعه دانشگاه تهران، افزایش ظرفیت دانشجویی در مقطع  کارشناسی پیش بینی نشده بلکه در این طرح توسعه دوره تحصیلات تکمیلی پیش بینی شده است بنابراین افزایش ظرفیت دانشجویی در مقطع کارشناسی اجرایی نخواهد شد. براساس این طرح افزایش ظرفیت مقاطع پایین در اطراف دانشگاه، انتهای امیرآباد و در شهرستان های مختلف پیش بینی شده است.

پذیرش یک هزار دانشجوی کارشناسی در دانشگاه شریف

ظرفیت‌های دوره کارشناسی در دانشگاه شریف حتی کمتر از دانشگاه تهران است به طوریکه دکتر رضا روستا آزاد - رئیس دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرده است :امسال حدود یک هزار دانشجو در مقطع کارشناسیدانشگاه شریف پذیرش می شوند. چند سالی است که تعداد دانشجویان مقطع کارشناسیدانشگاه صنعتی شریف براساس سیاست های وزارت علوم ثابت مانده است.

انتقال دوره های کارشناسیدانشگاه تبریز و به واحدهای اقماری

دانشگاه تبریز هم از دانشگاه‌های بزرگی است که براساس اسناد بالادستی برنامه خود را در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی در سایت اصلی دانشگاه قرار داده و قصد دارد رشته های کارشناسی و کاردانی خود را در شهرها و واحدهای اقماری دانشگاه همچون مرند، میانه و اهر برگزار کند.

افزایش پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه علم و صنعت

دکتر محمد فتحیان - معاون آموزشیدانشگاه علم و صنعت نیز دراین رابطه به مهر گفت: ظرفیت پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی امسال با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته  و ثابت است ولی پذیرش دانشجویان مقطع دکتری افزایش خواهد داشت .
 

 


 
 کاهش ظرفیت دوره کارشناسی شبانه دانشگاه شهرکرد

درحالی که دانشگاه های دیگر ظرفیت دوره روزانه خود را ثابت و یا کاهش داده اند دکتر اسماعیل اسدی – رئیس دانشگاه شهرکرد معتقد است که باید ظرفیت دوره های کارشناسی شبانه را کاهش داد و برظرفیت تحصیلات تکمیلی اضافه کرد چون شهریه ای که از این دانشجویان اخذ می شود پاسخگوی نیاز آنها نیست .

وی در ادامه گفت: نسبت  ورودی دانشجویان دانشگاه شهرکرد تغییر یافته و بیشتر دانشجوی تحصیلات تکمیلی پذیرش می شود.به طوریکه چند سال قبل 20 درصد دانشجویان ورودی دانشگاه را تحصیلات تکمیلی تشکیل می دادند ولی امسال نزدیک 40 درصد دانشجویان دانشگاه را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل خواهند داد و ظرفیت های کارشناسی چند سال است که ثابت مانده و حتی کم تر نیز شده است.

کاهش ظرفیت 200 نفری مقطع کارشناسی دانشگاه اصفهان

دکتر محمد حسین استکی - معاون آموزشی دانشگاه اصفهان نیز دراین باره گفت: ظرفیت کارشناسی دانشگاه نسبت به سال گذشته حدود 200 الی 300 نفر کم تر شده است سال گذشته حدود 1200 الی 1300 نفر دانشجوی کارشناسی پذیرش شده بود که امسال حدود یک هزار دانشجوی کارشناسی پذیرش می شود ولی پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی هرسال نسبت به سال قبل با رشد همراه است .

رشد دوبرابری مقطع دکتری دانشگاه زنجان

دکتر محسن افشارچی - رئیس دانشگاه زنجان هم گفت: دانشگاه زنجان هم چند سالی است که ظرفیت دوره کارشناسی را ثابت نگاه داشته و ظرفیت دوره کارشناسی ارشد و دکتری را افزایش داده است. به طوریکه در سالجاری پذیرش دوره دکتری دوبرابر شده است.

اختصاص 60 درصد ظرفیت به دانشجویان کارشناسی

دکتر رحمت‌الله مرزوقي - معاون آموزشی دانشگاه شیراز هم دراین رابطه گفت:  امسال 6 هزار دانشجوي جديد در دوره‌هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري، در اين دانشگاه پذيرفته شده و مشغول به تحصيل مي‌شوند که 40 درصد از اين دانشجويان در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي و 60 درصد در دوره‌ كارشناسي، مشغول به تحصيل خواهند شد که حرکت به سمت گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی است.

پذیرش 600 دانشجوی کارشناسی در دانشگاه خواجه نصیر

دکتر مجید قاسمی - رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در این خصوص گفت:  در مقطع کارشناسی  سیاست وزارت علوم ثابت نگه داشتن تعداد دانشجویان کارشناسی در دانشگاه‌های برتر و مادر است . امسال هم حدود ۶۰۰ نفر دانشجو در مقطع کارشناسی وحدود ۱۲۰۰نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۷۰نفر نیز در مقطع دکتری در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی پذیرفته خواهند شد.

وجود صندلی خالی درمقطع کاردانی و کارشناسی

دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دراین رابطه به خبرنگار مهر گفت: ما در مقطع کاردانی و کارشناسی صندلی خالی داریم ولی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری وضعیت این گونه نیست.

وی افزود: برای آزمون ورودی کارشناسی ارشد یک میلیون نفرمتقاضی وجود داشت ولی ما فقط توانستیم برای  100 هزار نفر ظرفیت ایجاد کنیم یعنی از هر 10 نفر متقاضی ارشد یک نفر پذیرش شد.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: در مقطع دکتری هم  230 هزار نفر ثبت نام کردند و  200 هزار نفر آزمون دادند که تنها توانستیم برای 10 هزار نفر ظرفیت ایجاد کنیم یعنی از هر 20 داوطلب دوره دکتری یک نفر پذیرش شد .

نادری منش افزود: تنگنای آموزش عالی  در تحصیلات تکمیلی است برهمین اساس دانشگاه‌هایی می توانند در مقطع تحصیلات تکمیلی فعالیت کنند که جزء دانشگاههای سابقه دار بوده و بستر لازم برای راه اندازی این دوره ها را داشته باشند.

وی ادامه داد: برای همین انتظار می رود و معقول این است که اولویت خود را در دوره های تحصیلات تکمیلی قرار داده و ظرفیت دوره کارشناسی را حفظ کنند و این حفظ ظرفیت هم بیشتر به خاطر دادن شانس تحصیل دراین دانشگاهها به دانشجویان باهوش است البته باید این مساله را هم باید مد نظر داشت که ظرفیت در مقطع کاردانی و کارشناسی در دیگر دانشگاهها هم وجود دارد. با توجه به این شرایط درست این است که دانشگاه‌های برتر در مقطع تحصیلات تکمیلی فعالیت کند.

منابع آزمون اشد،دانلود منابع آزمون کارشناسی ارشد،پذیرش دانشجوی ارشد بدون کنکور،دانلود سوالات ارشد پیام نور،جزوات طراحان سوالات ارشد،نتایج ارشد رشته،دفترچه كارشناسی ارشد پیام نور، سوالات ارشد سراسری، كارشناسی ارشد رشته، آزمون ارشد، konkor arshad،بازار کار رشته های ارشد، دانلود نمونه سوالات ارشد، نمونه سوال ارشد، ارشد، سوالات سالهای گذشته ارشد، سوالات سالهای قبل، سوالات گذشته، دانلود، دانلود سوالات با پاسخنامه، سوالات كارشناسی ارشد،موقعیت کاری رشته های كارشناسی ارشد، سوالات آزمون استخدامی،جزوات طراحان سوالات




تاریخ: سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:افزايش پذيرش دانشجو در ارشد و دكتري,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، به تشریح میزان دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی و رشته ها در سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: هم اکنون 4 میلیون و 400 هزار دانشجو داریم که در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری در 2500 موسسه آموزش عالی در حال تحصیل هستند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از رضا عامری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک آغاز سال جدید تحصیلی برای جامعه دانشگاهی کشور، با اشاره به تعداد دانشجویان به تفکیک مقاطع تحصیلی، اظهار داشت: هم اکنون یک میلیون دانشجوی کاردانی معادل 23 درصد، 2 میلیون و 800 هزار دانشجوی کارشناسی معادل 66 درصد، 410 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد معادل 10 درصد و 40 هزار دانشجوی دکتری تخصصی معادل 9 دهم درصد، در کشور مشغول به تحصیل هستند. به آمار ذکر شده در مقطع دکتری باید دانشجویان جدید الورود را هم اضافه کرد.

تعداد دانشجویان به تفکیک مقاطع تحصیلی

مقطع تحصیلی تعداد دانشجو
کاردانی یک میلیون نفر
کارشناسی 2 میلیون و 800 هزار نفر
کارشناسی ارشد 410 هزار نفر
دکتری تخصصی 40 هزار نفر

 تعداد دانشجویان در گروههای تحصیلی

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم درباره میزان دانشجویان در رشته های تحصیلی، گفت: علوم انسانی با تعداد یک میلیون و 970 هزار نفر دانشجو معادل 46 درصد بیشترین دانشجو را دارد، کمترین سهم مربوط به رشته هنر یعنی 5.4 درصد است، سایر رشته ها از جمله فنی مهندسی 33.4 درصد، علوم پایه 7.2 درصد، کشاورزی و دامپزشکی 6.3 درصد و علوم پزشکی که متولی آن وزارت بهداشت است دارای 1.3 درصد دانشجو است.

فعالیت 2500 موسسه آموزش عالی

این مقام مسئول وزارت علوم در ادامه به تعداد موسسات آموزشی فعال اشاره کرد و گفت: هم اکنون 2500 موسسه آموزش عالی در کشور داریم که فعال هستند و در این زیرنظامها به همراه دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به فعالیت اند.

سهم زیرنظامها از تعداد دانشجویان

عامری درباره سهم زیرنظامها از تعداد دانشجویان، گفت: سهم دانشگاههای دولتی وزارت علوم 15 درصد، سهم دانشگاه پیام نور 25 درصد، سهم دانشگاه آزاد اسلامی 36 درصد، سهم دانشگاه جامع علمی کاربردی 10 درصد، سهم موسسات غیردولتی غیر انتفاعی 9.2 درصد و سهم دستگاههای اجرایی حدود 7.0 درصد است. همچنین دانشگاه فنی و حرفه ای 3.5 درصد از کل دانشجویان کشور را تحت پوشش خود دارد.

جدول سهم زیرنظام ها از تعداد دانشجویان

مرکز میزان دانشجو به درصد
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 15 درصد
دانشگاه پیام نور 25 //
دانشگاه آزاد اسلامی 36 //
دانشگاه جامع علمی کاربردی 10 //
موسسات غیردولتی غیرانتفاعی 9.2 //
دستگاههای اجرایی 7.0 //
دانشگاه فنی و حرفه ای 3.5 درصد //

 
کدام شهرها بیشترین و کمترین دانشجو را دارند

وی در ادامه به پر و کم جمعیت شهر کشور از نظر تعداد دانشجویان اشاره کرد و گفت: استان تهران با 710 هزار دانشجو معادل 16.6 درصد از تعداد کل دانشجویان دارای بیشترین سهم است. استان اصفهان با 310 هزار دانشجو معادل 7.25 درصد در رده بعدی قرار می گیرد. همچنین استان خراسان رضوی دارای 260 هزار دانشجو معادل 6.1 درصد در گروه بعدی شناخته شده است، کم جمعیت ترین استان، خراسان شمالی با تعداد 42 هزار دانشجو معادل 0.9 درصد کم تعداد ترین استان است.

میانگین پوشش جمعیت دانشجویی

عامری درباره میانگین پوشش دانشجویی در استانها، خاطرنشان کرد: میانگین پوشش به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 5 هزار و 500 دانشجو در استان داریم، در برخی استانها این پوشش بیشتر است و بالاترین پوشش مربوط به استان سمنان است، این استان به ازای هر 100 هزار نفر، 15 هزار دانشجو دارد.

تعداد استادان و مدرسان

تعداد استادان و مدرسان فعال در موسسات آموزش عالی کشور به گفته رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم به این شرح است:

جدول تعداد استادان دانشگاهها

مرکز آموزشی تعداد استاد
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 20000
دانشگاه پیام نور 3000
دانشگاه آزاد اسلامی 28000
موسسات غیردولتی غیرانتفاعی 3000
وابسته به دستگاههای اجرایی 1000
دانشگاه جامع علمی کاربردی نزدیک به 5000
دانشگاه فنی و حرفه ای 1500


به گفته عامری، هم اکنون 62 هزار استاد فعال و تمام وقت در موسسات آموزش عالی کشور به استثنای استادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال فعالیت هستند و مدرسان دانشگاه علمی کاربردی نقش همان هیأت علمیها را دارند.

تعداد رشته محلها در مقاطع مختلف تحصیلی

وی همچنین در خصوص تعداد رشته محلها در مقاطع تحصیلی، اظهار داشت: تعداد رشته محلهای مقطع کاردانی 9600، در مقطع کارشناسی 15 هزار و 800 رشته محل، در کارشناسی ارشد 7 هزار و 350 و در دوره دکتری تخصصی بالغ بر 2 هزار و 300 رشته محل است که در واقع اگر آمارهای مقایسه ای داشته باشیم تعداد رشته محلها در تحصیلات تکمیلی به شدت رشد داشت.

حسابداری پرطرفدارترین رشته کشور

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم با بیان اینکه رشته محلها در وزارت علوم دارای تنوع زیادی هستند، ادامه داد: حسابداری با تعداد 230 هزار دانشجو بیشترین سهم را در میان رشته محلها به خود اختصاص داده است، حقوق با 170 هزار دانشجو، کامپیوتر(نرم افزار) در حدود 100 هزار دانشجو دارد، مهندسی کامپیوتر(نرم افزار) نیز دارای 80 هزار دانشجو است.

به گفته عامری در رشته مدیریت بازرگانی 70 هزار دانشجو، در رشته مدیریت دولتی 63 هزار دانشجو، در رشته مهندسی عمران که نهمین رشته پر جمعیت است حدود 62 هزار دانشجو، در رشته روانشناسی حدود 60 هزار دانشجو تحصیل می کنند.

وی یادآوری کرد: 35 درصد از دانشجویان در 11 درصد رشته ها مشغول به تحصیل هستند و 65 درصدشان در کمتر از 89 درصد رشته محلها مشغول به تحصیل اند. اگر رشته های اصلی را با گرایشها یکی فرض کنیم می توان گفت حدود 80 درصد دانشجویان در 20 رشته محل اصلی تحصیل می کنند که این امر نیازمند بازنگری است. این رشته ها از نظر داوطلبان دارای بیشترین طرفدار است.

این مقام مسئول وزارت علوم، خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده عدم تعادل و لزوم ماموریتگرایی در برخی رشته های آموزش عالی است که امیدواریم با اجرای طرح آمایش آموزش عالی ایجاد دانشگاهها، رشته های تحصیلی و مقاطع متناسب با قابلیتها، نیازها و رویکردهای اقتصادی و اجتماعی اصلاح و بازنگری شودمنابع آزمون اشد،دانلود منابع آزمون کارشناسی ارشد،پذیرش دانشجوی ارشد بدون کنکور،دانلود سوالات ارشد پیام نور،جزوات طراحان سوالات ارشد،نتایج ارشد رشته،دفترچه كارشناسی ارشد پیام نور، سوالات ارشد سراسری، كارشناسی ارشد رشته، آزمون ارشد، konkor arshad،بازار کار رشته های ارشد، دانلود نمونه سوالات ارشد، نمونه سوال ارشد، ارشد، سوالات سالهای گذشته ارشد، سوالات سالهای قبل، سوالات گذشته، دانلود، دانلود سوالات با پاسخنامه، سوالات كارشناسی ارشد،موقعیت کاری رشته های كارشناسی ارشد، سوالات آزمون استخدامی،جزوات طراحان سوالات




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

پرسشهای خوانندگان 

شما در حالی از توسعه مهارتهای فردی صحبت میکنید که من به عنوان یک جوان در دوم دبیرستان، مهمترین دغدغه ام سد کنکور است [...] عملاً چهار سال زندگی ما – به فرض اینکه در سال اول قبول شویم – صرف این میشود که وارد دانشگاه شویم [...] شما هم مخاطبان سایت را مدیران و دانشجویان میدانید. این از تمام مطالب شما مشخص است…

سد کنکور

واقعیت این است که عمده مخاطبان من – نمیگویم همه – تا کنون بیشتر از دانشجویان و فارغ التحصیلان و مدیران بوده اند و من هم عمدتاً این گروه را مخاطب قرار داده ام. به بهانه حرف شما چند نکته ای را اینجا مینویسم. من به دلیل اینکه همیشه کار کرده ام و درس خوانده ام و هرگز درآمد کافی برای ثبت نام در کلاسها و استفاده از معلمها و … نداشته ام، مجبور بوده ام از روشهای ارزان اثربخش استفاده کنم. خوشحالم که نتیجه آن در چند کنکوری که طی سالهای اخیر داده ام (یک بار کارشناسی و چند بار کارشناسی ارشد و نیز آزمونهای مشابه)، عموماً رتبه های خوب تک رقمی بوده و امروزاحساس میکنم که نگاهم، چندان از واقعیت دور نیست…

 

واقعیت اول: زمان برگزاری کنکور بسیار محدود است. شما – حداقل – چهار سال وقت صرف میکنید و قرار است در چند ساعت، نتیجه بگیرید. اگر نسبت و تناسب ساده ای بگیرید، شبیه این است که شما یک شبانه روز کامل، مطالعه کنید و کسی از شما بخواهد که حاصل آن را در «ده ثانیه» بیان کنید.

واقعیت دوم: با توجه به محدود بودن زمان کنکور، «دانش» تنها عامل موفقیت نیست. بیشتر از دانش، آنچه مهم است، تسلط شما بر شرایط و اوضاع است. بسیاری از دانش آموزان هستند که بر «کتابها» تسلط دارند، اما بر «خود» تسلط ندارند. بخشی از این مشکل هم ناشی از خانواده و اطرافیان است که به شکلی برخورد میکنند که گویی قرار است از پل صراط عبور کنیم!

واقعیت سوم: خواب شما به اندازه بیداری شما مهم است. بر اساس تحقیقاتی که «کلی لمبرت» و همچنین «جان مدینا» در سالهای اخیر انجام داده اند، در زمان خواب و استراحت، مغز بیکار نمی نشیند. مطلبی را که شما در حالت خودآگاه، طی یک ساعت یک یا دوبار مرور میکنید، در زمان استراحت یا مراحل اولیه خواب، ده ها بار مرور شده و در مغز شما تثبیت میشود. زمان استراحت شما اگر از زمان درس خواندن شما مهم تر نباشد، کم اهمیت تر نیست. تحقیقاتی که ناسا منتشر کرده و جان مدینا، در کتاب قواعد مغز مطرح کرده، نشان میدهد که ۲۶ دقیقه خواب کوتاه، میتواند کارایی مغز را ۳۴% افزایش دهد.

واقعیت چهارم: کمک به دوستانتان، شما را عقب نمی اندازد. تب کنکور، رفتارهای شگفت انگیزی را باعث میشود. یک کتاب تست خوب پیدا می کنید و وقتی دوست شما به خانه آمد، آن کتاب را پنهان میکنید و کتاب دیگری را کنار دست خود قرار میدهید! برخی معلم ها هم به ما یاد داده اند که همه کنکور، همین یک تست کمتر یا بیشتر است. واقعیت این است که مشکل شما در کنکور چهار یا پنج نفر دوستان شما نیستند. بلکه چهارهزار یا پنج هزار نفری هستند که از نظر دانش و توانمندی، در وضعیت مشابه شما قرار دارند و به سادگی ممکن است رقم های رتبه شما را از یک رقم، به دو یا سه یا چهار رقم تغییر دهند.

دانش آموزی به من میگفت: «ممکن است من دقیقاً آخرین رتبه قبولی رشته ام باشم و دقیقاً همین تستی که دوست من امشب در کتاب من می بیند و یاد میگیرد، باعث شود او بالاتر قرار بگیرد و من از لیست قبولی رشته مورد علاقه ام حذف شوم. کنکور همین شانسها و بدشانسی های لحظه ای کوچک است». گفتم اگر در این حد بدشانس هستی، به نظر من اصلاً کنکور نده. چون دانشگاه هم بروی ممکن است با هزار بلای زمینی و آسمانی، زنده از دانشگاه بیرون نیایی!

وقتی به دوستان خود کمک میکنید. با هم درس میخوانید. منابعی را که پیدا میکنید با هم به اشتراک میگذارید و بحث میکنید. میزان یادگیری شما و «اثربخشی مطالعه» شما، به میزان قابل ملاحظه ای و حتی تا چند برابر افزایش می یابد. این مسئله بسیار مهمتر از آن احتمال جزئی – و باورنکردنی – مربوط به حذف شدن از فهرست پذیرفته شدگان است.

واقعیت پنجم اینکه کنکور فقط دو مرجع واقعی دارد و آن کتاب های درسی و سوالهای سالهای قبل است. هیچ چیز بهتر از سوالات سالهای قبل نمیتواند به شما در موفقیت در کنکور کمک کند. حتماً آنها را بخوانید. وقتی شما سوالات تستی را که «محمدرضا شعبانعلی» برای شما طراحی کرده است میخوانید، با مدل ذهنی طراحان کنکور آشنا نمی شوید بلکه با «برداشت ذهنی محمدرضا شعبانعلی از کنکور» آشنا میشوید و این یعنی یک مرحله دور شدن از فضای کنکور. بعضی دانش آموزان، طی ماه ها، تستهای کتابهای مختلف را می زنند و سوالات کنکور سالهای قبل را همچون گنجینه ای ارزشمند، برای هفته های آخر، ذخیره میکنند! شما تمام ذهن خود را بر اساس الگوی دیگران شکل میدهید و در روزهای آخر، شانس اینکه الگوی ذهنی شما با دیدن سوالات واقعی سالهای قبل تغییر کند خیلی کم است. از ابتدا تست های سالهای قبل را -البته به صورت تدریجی – بزنید. مغز شما، ناخودآگاه مانند مغز طراحان سوال کنکور، شکل خواهد گرفت و تربیت خواهد شد.

واقعیت ششم اینکه طراحان کنکور از نظر هوشی شبیه شما هستند. نه کم هوش تر و نه تیزهوش تر. برخی دانش آموزان، زمانی که یک تست بسیار ساده را می بینند، در دل به ساده لوحی طراح میخندند. این در حالی است که ممکن است طراح نکته ای را در آن لحاظ کرده باشد. این را همه میدانیم. اما آنچه را کمتر توجه میکنیم این است که برخی کنکوریها فکر میکنند طراحان با بهره هوشی دویست، این سوالات را طراحی کرده اند. به نکاتی فکر میکنند که طراح، هرگز به مغزش خطور نمیکرده. آنقدر پیچیده فکر میکنند و همه چیز را به عنوان نکته انحرافی میبینند، که گزینه ی اشتباهی را انتخاب میکنند. طراحان مانند من و شما هستند. با همان بهره هوشی و البته تجربه بیشتر.

واقعیت هفتم: دانش آموز موفق در کنکور، مانند یک دانش آموز فکر نمیکند. وقتی درس میخوانید، مانند یک آدم درمانده وامانده نباشید و هر لحظه با خود نگویید که نمی دانم این طراحان لعنتی، از کجا سوال در خواهند آورد. خودتان را در موضع طراح سوالات کنکور ببینید. پیشنهاد من این است که تا قبل از کنکور، تنهایی یا به همراه دوستان خود، چهار یا پنج کنکور آزمایشی طراحی کنید! فکر کنید شما قرار است از دانش آموزان کنکور بگیرید. نکاتی را خواهید دید که هرگز ندیده اید. ضمن اینکه در روز کنکور، احساس نمیکنید کسانی بالاتر از شما در حال آزمودن شما هستند. آنها را همکارانی میبینید که یک نمونه آزمون (شبیه آزمون های شما) طراحی کرده اند. در این موضع، کمترین استرس را تحمل خواهید کرد.

واقعیت هشتم: تمرکز، به همان اندازه که اثربخش است، فرساینده نیز هست. تمام صد در صد وقت خود را برای کنکور نگذارید. احساس نکنید که هر ثانیه وقت شما، مهم است و قرار است سرنوشت شما را تغییر دهد. تمرکز بیش از حد، فرساینده است و کارایی مغز شما را کاهش میدهد. ورزش کنید. فیلمهای خوب ببینید. کتابهای نامربوط بخرید. شعر بخوانید. در اینترنت بچرخید. اما مواظب باشید که این کار بیش از ۱۵ تا ۲۰ درصد وقت شما را نگیرد. مطمئن باشید که اثربخشی ۸۰ درصد وقت باقیمانده، دو برابر خواهد شد.

واقعیت نهم: بر خلاف آنچه «کاسبان کنکور» به شما میگویند، کنکور «سرنوشت سازترین رویداد زندگی شما» نیست. در مسیر درس و دانشگاه، شما با افراد زیادی مواجه میشوید که «اضطراب» می فروشند و برای خود «اعتبار» میخرند. درآمد آنها از این است که شما را نگران کنند و متقاعدتان کنند که موفقیت در کنکور، محتاج نوعی «کیمیاگری» است که فقط در اختیار ایشان است. به شما میگویند که در این چند ساعت، سرنوشت زندگی شما تعیین میشود. این حرف، درست یا غلط، تنها تأثیری که دارد، افزایش اضطراب شما، کاهش تمرکز شما، افزایش احتمال در هم شکستن روحی در میانه جلسه کنکور و … است.

پیشنهاد میکنم از کسانی که ده سال از کنکورشان گذشته راجع به اهمیت این «لحظات سرنوشت ساز» بپرسید. به شما خواهند گفت که لحظات سرنوشت سازتری در زندگی شما وجود خواهد داشت. لحظاتی که هیچکس آنها را مهم حساب نمیکند. مثل زمانی که در مهمانی هستید و یکی از بستگان یا دوستان، وقتی توانمندی و علاقه شما را می بیند، به شما شغل خوب و جذاب پیشنهاد میکند. با کسی که در دهه چهارم یا پنجم زندگی است صحبت کنید. به شما خواهد گفت که سرنوشت سازترین لحظات زندگیش، لحظه های کوتاه و کم اهمیتی بوده که هرگز فکر نمیکرده سرنوشت زندگیش را عوض کند…

دهمین واقعیت این است که وظیفه من و شما، تشخیص لحظات و رویدادهای سرنوشت ساز نیست. وظیفه ما، خوب درس خواندن، مطالعه کردن، آموختن و افزایش توانمندی هاست. به گونه ای که در مواجهه با فرصت ها و لحظات تعیین سرنوشت، دست خالی نباشیم. وظیفه ما کندن چاله است. باران، دیر یا زود خواهد آمد. این بارش باران شاید در روز کنکور باشد، شاید هم نباشد…

برایتان ده ها سال، زندگی موفق آرزو میکنم…




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

تمامی درآمد های حاصل از بلیت فروشی

 به نفع معلولین ضایعه نخاعی صرف خواهد شد.


زمان: 5 مهر ماه

مکان: سالن ولایت بروجرد

ساعت: 17

محل تهیه بلیط: باجه های روزنامه فروشی، سینما فلسطین، کتاب فروشی همدانی( میدان شهدا)، چاپخانه نقش سپهر( میدان بهار)



ارسال توسط اله کریم عباس نیا

پاييز پادشاه رنگ هاست. يادآور تازه شدن دوستي ها و مهر است. مهر را دريابيم.




تاریخ: سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:مهر, استاد شهريار ميناگر,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا