موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

آكيو موريتا در سال 1921 در شهر ناگویای ژاپن متولد شد. با آن‌که پدرش انتظار داشت او به‌عنوان فرزند بزرگ خانواده، قدم در راه او بگذارد و تجارتخانه او را در حرفه صنایع نوشیدنی اداره کند، اما  آکیو از همان کودکی به وسایل الکتریکی و صوتی علاقه‌مند بود و می‌خواست بداند اشیا چگونه کار می‌کنند. رویای او ساخت یک گرامافون الکتریکی بود. به همین دلیل رشته فیزیک را در دانشگاه اوزاکا برگزید.

—با آغاز جنگ جهاني دوم به خدمت ارتش ژاپن درآمد و در ناوگان دريايي ارتش به كار مشغول شد.او در سال 1946 به همراه يكي از همرزمانش در جنگ يك شركت تعمير راديوهاي دست دوم را بنا کرد.در سال 1949 شركت، اولين نوارهاي مغناطيسي خود را روانه بازار كردو در سال 1950 توانست اولين ضبط صوت هاي ژاپني را توليد نمايد.
در سال 1957 نيز اولين راديوهاي جيبي توسط اين كمپاني توليد و به بازار عرضه گرديد. يكسال بعد زماني كه شركت كوچك سابق ، حال به يك كمپاني نسبتا صاحب نام تبديل شد، تصميم به تغيير عنوان آن به  «Sony» گرفته شد .



تاریخ: پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:جنگ جهاني دوم, دفاع مقدس, بيت المقدس,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
آكيو موريتا بنيانگذار شركت سوني مي‌گويد كه : در موفقيت شركت‌هاي ژاپني و به ويژه در شركت سوني هيچ سحر يا معجزه‌اي وجود ندارد. رمز موفقيت آنها در شيوه‌اي است كه با كاركنان رفتار مي‌كنند.
چراكه مهمترين ماموريت مديران ژاپني اين است كه با كاركنان رابطه‌اي سالم برقرار نمايند. در درون شركت نوعي احساس خانوادگي بوجود آورند به گونه‌اي كه كاركنان و مديران احساس كنند سرنوشت يكسان دارند .
فلسفه واقعي مديريت در ژاپن چنين است:
بايد با كاركنان همانند دستيار، همكار يا همتا رفتار كرد و نبايد او را وسيله‌اي براي كسب سود به حساب آورد. گرچه سرمايه‌گذاران مهم هستند ولي آنها تنها يك رابطه موقت يا زودگذر را با شركت تشكيل مي‌دهند. كاركنان اهميت بيشتري دارند زيرا درست همانند مديريت ارشد شركت از اجزاي دائمي شركت هستند.



ارسال توسط اله کریم عباس نیا

حدیثی از رسول اکرم (ص) :

 

 

 

—پيامبر اسلام (ص) مدير را نيازمند سه ويژگي مي داند:

1- تقوا ، که او را به خدا متصل نمايد و از موج هاي شيطاني بر خاسته از هواهاي نفساني دور نمايد

2- سعه صدر که زمينه ظرفيت روحي و رواني او را ارتقا بخشد

3- مهارتهاي ارتباطي که بتواند همکارانش را همچون پدري مهربان در زير چتر محبت خويش قرار بدهد.



تاریخ: پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:رسول اكرم, پيامبر, علي, حسن,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 




تاریخ: چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:آيفون 5 اس,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
 

7 دلیل قانع كننده برای اینكه از همین امروز لبخند بزنید

  7 دلیل قانع كننده برای اینكه از همین امروز لبخند بزنید

گروه الهه موفقیت

 

لبخند زدن شما را موفق و با اعتماد به نفس می‌كند. كسانی كه با اعتماد به نفس بیشتری در جمع ظاهر می‌شوند، در كار خود موفق‌تر هستند. حتی وقتی در یك جلسه پرتنش حاضر می‌شوید لبخند بزنید، خواهید دید كه چه پاسخ متفاوت و موفقیت‌آمیزی از دیگران دریافت خواهید كرد.
آیا شما هم از جمله كسانی هستید كه اغلب صبح‌ها با خلق پایین از خواب بیدار می‌شوند و نمی‌توانند از جای خود حركت كنند؟ این مشكل یك راهكار فوق العاده ساده و بدون خرج دارد.

به گزارش نیک صالحی به نقل از ایسنا، دكتر لائورل هاس از كارشناسان علوم بهداشتی در آمریكا طی یك مصاحبه تلویزیونی با شبكه اگزرسایز تی وی در این باره گفت: راه‌حل این مشكل لبخند زدن است اگر به جای نشستن در خانه تلاش كنید تا با لبخندی روی چهره وارد جامعه شوید به زودی جواب این لبخند را از اطرافیان خود دریافت می‌كنید و حالتان بهتر می‌شود.

دكتر هاوس در این رابطه افزود: 7 دلیل قانع كننده وجود دارد كه به شما ثابت می‌كند لبخند زدن واقعا برای سلامتی شما مفید است. این دلایل عبارتند از:

1- لبخند زدن خلق شما را بهبود می‌بخشد. حتی اگر احساس خوبی ندارید لبخند بزنید چون با این تغییر ساده نتیجه فوق العاده شگفت‌انگیزی می‌گیرید. وقتی شما به دیگران لبخند می‌زنید بازتاب این عمل از طرف مقابل به شما برمی‌گردد و او نیز به شما می‌خندد. این تعامل در نتیجه به بدن و ذهن شما القا می‌كند كه شما واقعا خوشحال هستید.

2- لبخند زدن درمان استرس است. عضلات آرواره به طور معمول در هنگام استرس سفت و منقبض می‌شوند و وقتی شما می‌خندید به لحاظ فیزیكی این عضلات رها و شل می‌شوند. عضلات آرواره‌ای نیز به عضلات گردن متصل هستند كه آنها هم اگر سفت و منقبض شوند منجر به بروز سردرد خواهند شد. بعلاوه وقتی می‌خندید استرس شما كمتر آشكار می‌شود.

3- لبخند سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كند. وقتی می‌خندید بدن شما به طور طبیعی در حالت آرامش قرار می‌گیرد و وقتی آرام باشید سیستم ایمنی بدن می‌تواند به طور مطلوب و مناسب به كار خود ادامه دهد. در این وضعیت بدن خیلی بهتر با آنفلوآنزا و سرماخوردگی مقابله می‌كند.

4- خندیدن فشارخون را پایین می‌آورد. مطالعات پزشكی ثابت كرده است كه وقتی با لبخند زدن چهره و ذهن شما آرام شود، فشار خونتان نیز به طور اتوماتیك پایین می‌آید.

5- خنده قاتل طبیعی درد است. آزمایشات تایید می‌كند كه خندیدن باعث آزاد شدن طبیعی تركیبات شیمیایی شامل آندروفین و سروتونین در بدن می‌شوند كه هر دوی این تركیبات كمك می‌كنند حس بهتری داشته باشید و احساس درد در شما كاهش پیدا كند.

6- خندیدن شما را جوانتر نشان می‌دهد. اگر همیشه لبخند بزنید خطوط و چین‌های پوست پیشانی و صورت شما باز می‌شود و چشم‌هایتان نیز جوانتر به نظر می‌آیند. هر لحظه كه می‌خندید چند سال جوانتر از سن خود به نظر می‌رسید.

7- لبخند زدن شما را موفق و با اعتماد به نفس می‌كند. كسانی كه با اعتماد به نفس بیشتری در جمع ظاهر می‌شوند، در كار خود موفق‌تر هستند. حتی وقتی در یك جلسه پرتنش حاضر می‌شوید لبخند بزنید، خواهید دید كه چه پاسخ متفاوت و موفقیت‌آمیزی از دیگران دریافت خواهید كرد.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

کسی که بهشت را بر زمین نیافت در آسمان هم نخواهد یافت

 

خانه خدا نزدیک است و تنها اثاث آن عشق است.

{امیلی دیکنسون}

q2.ipg3  300x225 عکس طبیعت

 


 




ارسال توسط اله کریم عباس نیا




تاریخ: سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
ارسال توسط اله کریم عباس نیا




تاریخ: دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:ذهن, نظر ديگران,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا




تاریخ: دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:غرور، كوه,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا




تاریخ: دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:فاش كردن راز, انتظار, مهدي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا




تاریخ: دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:علم، ثروت,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا




تاریخ: دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:نهج البلاغه,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

متد سيلوا روشي است براي ريلاكس و آرميده ساختن ذهن و بدن و سپس استفاده از فركانس هاي كم بسامد مغز و توانايي هاي نيمكره راست براي ايجاد نتايج و موقعيت هاي مطلوب و مثبت است. در متد سيلوا، نيمكره راست مغز كليد اصلي است چرا كه نيمكره راست در تماس با شعور حاكم بر عالم(منبع خلق و پديدآورندگي) قرار دارد و بنابراين خلاق و پديدآورنده است.

هرجا كه مشكلي وجود داشته باشد تيمكره راست راه حل خلق مي كند. هر جا كه عيب و نقصي وجود داشته باشد نيمكره راست سلامتي و بي عيبي ايجاد مي كند. هر جا كه تضاد و ناهماهنگي باشد نيمكره راست هماهنگي و توازن پديد مي آورد.

متد سيلوا با مراقبه متفاوت است. البته تا زماني كه به آرام ساختن ذهن و تن مي پردازيم همان مراقبه است ولي موقعي كه ما با استفاده از متد سيلوا به نيروي پنهان درون مان دسترسي پيدا كرده و از آن براي رشد و تعالي خود كمك مي گيريم فراتر از مراقبه مي شود.

در متد سيلوا شما با استفاده از نيمكره راست مغز به منيع انرژي بي پايان وديعه گذاشته خداوند در وجود خودت متصلي مي شودي و قدرت خدايي پيدا مي كني. نمونه كساني كه در جامعه قدرت خدايي پيدا كرده اند بسيار زياد است البته نسبت به كل جمعيت كم. منظور اين است كه اين موضوع يك واقعيت بديهي است.

برنامه اي در نظر داريم كه روزانه باشد و لذا اميد است مورد استفاده قرار گيرد.




تاریخ: یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:نيمكره راست مغز,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

در اين تمرينات براي هر روز شما يك برنامه داريد كه طبق متد سيلوا مي باشد. كتاب هاي متد سيلوا توسط اقاي مجيد پزشكي ترجمه شده و بسيار مفيد مي باشند. در واقع باعث ارتباط انسان با ابعاد ديگر وجودشان مي شود.

از روز آينده اين تمرينان را شروع خواهيم كرد. اين تمرينات در واقع باعث افزايش توان جسمي و روحي شما با منبع قدرتمند الهي كه در وجودتان قرار دارد مي شود.

منتظر باشيد.




تاریخ: یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:متد سيلوا، مجيد پزشكي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

آيا تابحال فكر كرده ايد كه افراد واقعاً مذهبي در ين دنيا خوشبخت هستند. زندگي هر فردي را در اين زمينه مطالعه كنيم متوجه اين امر مي شويم. بهترين و آسانترين راهي كه بدون هرگونه زحمت و تفكر اضافي ما موفق شويم تبعيت از تعاليم واقعي ديني است. مفهوم اين تبعيت بي قيد و شرط همان سرسپردگي در مقابل خالق است كه صلاح ما را بهتر از ما مي داند. در واقع براي ما بهتر است كه مقدرات خويش را به او بسپاريم و خودمان در نعمت و بركت بي انهاي او غرق شويم. دو ماه آزمايش كنيد تا متوجه راحت بودن زندگي بشويد.

شما آنقدر كه فكر مي كنيد مسئول نيستيد. مسئوليت اضافي با توان كم شما را نابود مي كند. در واقع با افكار و مسئوليت غلط خود را به ورطه نابودي مي كشانيد.




تاریخ: چهار شنبه 20 آذر 1392برچسب:روانشناسي غربي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
مدیرعامل باشگاه قشقایی:
این باشگاه از سال آینده نسبت به ایجاد مدارس فوتبال نیز در استان اقدام کرده و محوریت برنامه‌های خود را اخلاق‌مداری قرار می‌دهد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، رئیس هیئت مدیره باشگاه فرهنگی،ورزشی ایل قشقایی عصر دیروز در نشست خبری گفت: این باشگاه با توجه به نامگذاری به نام ایل قشقایی می تواند آینده درخشانی برای ورزش فارس در رشته های مختلف ورزشی به همراه داشته باشد.

امرالله‌ یوسفی ادامه داد: این باشگاه از سال آینده نسبت به ایجاد مدارس فوتبال نیز در استان اقدام کرده و محوریت برنامه‌های خود را اخلاق‌مداری قرار می‌دهد.


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 آذر 1392برچسب:فوتبال، قشقايي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

متن ذیل به زبات انگلیسی در مورد معرفی مرحوم محمد بهمن بیگی توسط آقای مهندس احمدعلی علی نژاد طیبی نگاشته شده است. مهندس علی نژاد مقاله ای به زبان انگلیسی برای چهاردهمین همایش بین المللی نفت، گازو پتروشیمی ارسال داشته که مورد پذیرش واقع گردیده است .در مقدمه این مقاله به معرفی مرحوم بهمن بیگی پرداخته و این مقاله علمی را به ایشان تقدیم کرده است که از نظر عزیران میگذرد.
Bahmanbeigi was born in 1920 into the Bahmanbeigi Tribe of the Qashqai nomads living in the Fars region
 in southern Iran. continued his education that he had begun in the tribe with his family’s mulla. His father, who was the leader of the tribe. As a result of continuous struggle between central governments and nomadic landlords in the 1920s, his father was arrested and exiled to Tehran when Mohammad was a child. Some days later, the small Mohammad and his mother were exiled to Tehran as well. There he had chance to study. His genuine talent helped him to become a top student. He studied law in the University of Tehran and also learned the English, German, and French languages excellently. He had many opportunities to become a rich, famous and successful man. he go to usa But he chose to go back to his tribe and help his fellow tribes people to read and write. He came to Shiraz and designed a mobile educational system that enabled nomad children, especially the girls(did iconoclasm).to continue to learn during their migrations. This was the way his sacred campaign started. He expanded his activities and after decades of endeavor, he educated tens of thousands of children of nomads in all the country and particularly among the South-Western Iranian nomadic regions . Many people doctors, engineers and group of experts in academic were educated in these nomad schools. I am one of them. Bahmanbeigi put his educational experiences in books and some in the form of stories and published them. “The Mores of Fars Nomads”, “If Qarahqaj,(river of southern iran) Did Not Exist”, and “My Bukhara, My Tribe” His last book was “Swear by Your Household, are some of his published books. bahmanbeigi has gained prize fight illiteracy of UNESCO organization in 1973.he was honored by the Iranian Society of Cultural Works and Luminaries during a ceremony in Tehran in November 2005.Iranian peoples ,specially tribe(turk,lor,kurd,turkman,arab and baluch) don’t forgotten myths

 

منبع:پژوهش نامه ایل قشقایی
 




تاریخ: سه شنبه 19 آذر 1392برچسب:احمدعلي علي نژاد,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

رماني است كه استاد بيژن بهادري كشكولي نقاش شهير قشقايي به رشته تحرير درآورده است. در دهه شصت اين استاد بزرگ، معلم هنر ما در مدرسه شبانه روزي عشايري شيراز بود كه همين داستان را در چند جلسه و با آب و تابي خاص برايمان تعريف كرد.

سلامت ايشان را از خداي متعال خواستارم.

در آن سحر گاه چه گذشت


 




تاریخ: سه شنبه 19 آذر 1392برچسب:بيژن بهادري كشكولي، استاد زارع,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

۱۶ روش برای افزایش مهارت زبان بدن

 

افزایش مهارت زبان بدن شما می تواند تفاوت چشمگیری در مهارت های مردمی، جذابیت و خلق و خوی کلی شما بوجود آورد.

در مورد چگونگی بکارگیری زبان بدنتان راه کار خاصی وجود ندارد. آنچه که شما انجام می دهید ممکن است به تعداد زیادی روش مورد تفسیر واقع شود. در عین حالی که به محیط و مخاطب شما نیز بستگی دارد.

احتمالا شما زمانی که با رئیس تان در حال صحبت کردن هستید در مقایسه با وقتی که با فرد مورد علاقه تان صحبت می کنید قصد دارید که از زبان بدنتان به طرز متفاوتی استفاده کنید.

روش های زیر، تعدادی از تفسیرات رایج از زبان بدن و اغلب روش های تاثیرگذارتر است جهت ارتباط برقرار کردن با جسم شما.

در ابتدا برای تغییر زبان بدن باید نسبت به آن هوشیار باشید. به طرز نشستن ، ایستادن و چگونگی بکارگیری دستها و پاهایتا و آنچه که در حین مکالمه با فردی انجام می دهید دقت داشته باشید



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 19 آذر 1392برچسب:‍زبان تن,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

ميدان ولي عصر تهران -1352

میدان ولیعهد (ولیعصر کنونی) از سمت شمال شرقی

تقاطع لاله زار و خیابان استانبول، کافه پارس، احتمالا دهه ی ۱۳۰۰ ( دهه ی ۱۹۲۰ میلادی)

نقشه تهران عهد محمدشاه قاجار

 

Tehran map, 1848



ارسال توسط اله کریم عباس نیا

به گزارش بسیج عشایر فارس؛ عشایر ترکیبی است جدا از روستا، با فرهنگ و معتقدات و اقتصاد مخصوص به خود که در مجموع به گونه جامعه ­ای مستقل و با نام جامعه عشایری بازشناسی می­ شود؛ هر چند که جامعه عشایری دارای ملاکهای مشخصی از قبیل:

وجود ساختار ایلی (طایفه، تیره، تش، اولاد و ...).



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 19 آذر 1392برچسب:عشاير، ايران، قشقايي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

از نظر برخی از جوانان امروز، این دیگران هستند که باید شرایط، محیط و فضای اجتماعی مناسبی را مهیّا کنند تا او به موفقیت برسد.

هر یک از ما به قصد تشکیل یک خانواده ی موفق اقدام به ازدواج کرده ایم. اما چرا برخی در این مهمترین مرحله زندگی موفق می شوند و برخی شکست می خورند؟ خانواده موفق ، محصول جامعه پیشرفته است  و یا سنتی؟ والدین چه تاثیری در نگاه جوانان، به این امر دارند؟ امروزه اساساً خیلی از تردیدها و تأخیرهای جوانان در امر ازدواج، به دلیل نداشتن حس موفقیت درباره ی خانواده و والدین شان است. به همین دلیل جوان، پیوسته در تردید و تأمل می ماند که با چگونه ازدواجی به موفقیت دست پیدا می کند؟! به ویژه این که اقتضای فرهنگی جامعه ی ما نسبت به ازدواج، به گونه ای است که غالباً سعی و خطایی هم در آن پذیرفته نمی شود. در واقع فرهنگ و سنّت ما با تأکید بر یک انتخاب، حساسیت و لزوم یک انتخاب شایسته را برای جوان دو چندان می کند.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:محمدحسين بانكي، سايت عصر ايران,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

مجید سمیعی (زاده ۲۹ خرداد ۱۳۱۶ در رشت) پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی است. او در حال حاضر ریاست فدراسیون جهانی انجمن جراحان اعصاب و ریاست بیمارستان علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد.

 


 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:پروفسور سميعي, مجيد سميعي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

تعدادي از قشقايي هاي استان اصفهان در نظر دارند باشگاهي را تحت عنوان باشگاه فرهنگي ورزشي قشقايي اصفهان راه اندازي نمايند. از كليه قشقايي هاي عزيز خواهشمند نظرات و پيشنهادات خود را در قسمت نظرات ارائه نمايند. استان اصفهان يكي از استان هاي قشقايي نشين كشور مي باشد و با توجه به ويژگيهاي خاص فيزيكي و روحي امكان موفقيت در اقدامات ملي و بين المللي زياد مي باشد. منتظر نظرات شما هستيم.

البته تمام هدف هاي ما براي ارتقاي فرهنگي كشور و رشد و اعتلاي آن است كه بايد در سايه نظام مقدس جمهوري اسلامي صورت پذيرد.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

عصرایران - سرانجام بعد از سخت ترین و نفس گیرترین مذاکرات دیپلماتیک ، ایران و 1+5 در ژنو به توافق رسیدند.

بدین ترتیب بن بست ایجاد شده در پرونده هسته ای کشورمان ، گشوده شد و راه برای کاهش تحریم ها هموار گردید.

بر اساس توافق ایران و گروه 1+5 ، ایران حق دارد در خاک خود غنی سازی کند. تا پیش از این ، طرف های مذاکره ، به ویژه آمریکا و فرانسه ، به شدت با غنی سازی در ایران و به رسمیت شناختن آن ، مخالفت می کردند. با این حال در سند مورد توافق ، این حق به طور رسمی و کتبی مورد پذیرش قرار گرفته است.

با این حال ، ایران به مدت 6 ماه ، غنی سازی در سطح 20 درصد را متوقف می کند و در عین حال فعالیت در سایت های هسته‌ای اراک، نطنز و فردو  ادامه پیدا می‌کند.

در مقابل ، تحریم نفتی ایران متوقف‬ و ‫فروش نفت در سطح فعلی حفظ می شود‬، ‫تحریم پتروشیمی به طور کامل رفع می شود‬
همچنین تحریم صنایع خودروسازی، ‫طلا و فلزات گرانبها‬، ‫تحریم های بیمه و حمل و نقل کلا برداشته می شود‬، ‫حق غنی سازی به طور رسمی در عمل و گفتار حفظ می شود‬ و ‫ساختار برنامه هسته ای به طور کامل حفظ می شود.
همچنین بخشی از دلارهای نفتی ایران آزاد و به کشور بر می گردد. رقم اعلام شده توسط منابع مختلف رسانه ای و دیپلماتیک ، متفاوت است و از 4 تا 10 میلیارد دلار گفته شده است.

البته آنچه از مواد این توافق ذکر شده ، غیر رسمی است و هنوز طرفین جزییات را اعلام نکرده اند.
ظریف و اشتون ، رسیدن ایران و 1+5 را رسماً اعلام کرده اند و عراقچی ، معاون وزیر خارجه نیز در صحفه توئیتر خود نوشت: برنامه غنی سازی ما به رسمیت شناخته شد. تقدیم به ملت سرفراز ایران به پاس ده سال مقاومت و ایستادگی.

ظریف در فیس بوک نوشت:  دوستان سلام ساعت چهار بامداد یکشنبه به وقت ژنو (شش و نیم به وقت ایران عزیز) است. به یاری خدا، مقاومت و صبر و متانت شما ملت بزرگ به نتیجه رسید و مذاکرات با موفقیت پایان یافت. غنی سازی به رسمیت شناخته شد. فعالیت ها ادامه خواهد یافت و تحریم ها در سراشیبی قرار گرفت. امروز بیش از هر زمان همدلی و همبستگی ملی ضروریست.

قرار است مقامات ایران و 1+5 ، به مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو رفته و توافقنامه را رسما امضا کنند.

این خبر با دریافت اطلاعات جدید به روز می شود.

- ظریف در کنفرانس خبری: مهم‌ترین بخش تفاهم به رسمیت شناختن غنی‌سازی ایران است / ما باید براساس اصول برابری، احترام متقابل و نفع مشترک برای پایان دادن به بحران غیرضروری حرکت کنیم. روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم. برای حل موضوعی که سال‌ها مورد مذاکره بود به پیش می‌رویم با توجه به احترام متقابل و برابری. باید به یک بحران غیرضروری براساس احترام به حقوق ایرانی‌ها و برداشتن هرگونه تردیدی نسبت به برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز ایران حرکت کرد.

- ظریف : این اولین قدم برای رسیدن به هدف اصلی است. ما باید براساس اصول برابری، احترام متقابل و نفع مشترک برای پایان دادن به بحران غیرضروری حرکت کنیم. آماده هستیم که احترامی که از داست داده بودیم را احیا کنیم‎ و حق و شان خود را داشته باشیم. کمیته مشترکی تشکیل داده‌ایم که به اجرای توافق‌ها نظارت می‌کند. جهتی که پیشبرد ما را مدیریت کند تا بتوانیم اعتماد ایرانی‌ها را به دست آوریم.

- وزیر خارجه ایران در پاسخ به این پرسش که ان. پی. تی به حق غنی‌سازی اشاره‌ای نکرده است گفت: این حق نیازی به شناسایی مستقل ندارد. برنامه هسته‌یی ایران صلح‌آمیز است و این شناسایی در آن آمده است وقتی که درباره برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز صحبت می‌شود. منطقه ما و خلیج فارس اولویت ماست. این اولویت حفظ خواهد شد و ما این موضع را به آن‌ها اعلام کرده‌ایم. امنیت منطقه ما و همسایگان ما همیشه حفظ خواهد شد.

- اوباما: ما تلاش کردیم جلوی مسیر احتمالی ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را بگیریم و با این توافق در ماههای آینده و برای نخستین بار در سالهای گذشته، برنامه هسته ای ایران پیشرفت نخواهد کرد. تحریم ها تاثیر گذاشتند و با روی کار آمدن آقای روحانی رایزنی های بسیار فشرده ای با ایران داشتیم و امروز دیپلماسی راهی را در برابر ما گشود.

- اوباما : در برابر ما بخشی از تحریم ها را به حالت تعلیق در می آوریم و این می تواند آغازی برای تعامل ایران و جامعه جهانی باشد. در نهایت این دیپلماسی است که می تواند ما را به نتیجه برساند. گام اولی که امروز به آن رسیدیم، مهمترین پیشرفتی است که ما در برابر برنامه هسته ای ایران داشتیم.

- براساس متن توافقنامه ژنو، ایران می تواند به 7 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده خود در بانک های جهان دسترسی پیدا کند.

- آغاز سخنرانی اوباما

- آغاز کنفرانس مطبوعاتی ظریف و پخش زنده از شبکه خبر

- تا دقایقی دیگر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید درباره توافق ژنو سخنرانی می کند.

- تا دقایقی دیگر وزیران خارجه ایران و گروه 1+5 متن توافقنامه را در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو امضا می کنند.

- پس از نشست خبری چند دقیقه ای، وزیران خارجه ایران و 1+5 و اشتون، باهم دست دادند. جان کری و ظریف وزیران خارجه آمریکا و ایران هم در مقابل دوربین ها باهم دست دادند.

- هم اکنون وزرای خارجه ایران و 1+5 در دفتر سازمان ملل در ژنو نشست خبری برگزار کردند.

-  وزیران خارجه ایران و گروه 1+5 به همراه اشتون نشست خبری چند دقیقه ای داشتند.




تاریخ: یک شنبه 3 آذر 1392برچسب:ظريف، جان كري، 1+5,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا