موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

لقمان حکیم، غلام سیاهی بود که در سرزمین سودان چشم به جهان گشود. گرچه او چهره ای سیاه و نازیبا داشت،ولی از دلی روشن، فکری باز و ایمانی استوار برخوردار بود.

او که در آغاز جوانی برده ای مملوک بود، به دلیل نبوغ عجیب و حکمت وسیعش آزاد شد و هر روز مقامش اوج گرفت تا شهره ی آفاق شد. او مردی امین بود، چشم از حرام فرو می بست، از ادای حرف ناسزا و بی مورد پرهیز می کرد و هیچگاه دامن خود را به گناه نیالود و همواره در امور زندگی شرط عفت و اخلاص را رعایت می کرد. اوقات فراغت خود را به سکوت و تفکر در امور جهان و معرفت حق تعالی می گذراند و برای گذراندن امور زندگی به حرفه خیاطی و یا درودگری مشغول بود. (بعضی گویند لقمان بنده ای بود حبشی که از راه شبانی معیشت خود را می گذراند.) لقمان از خنده بی مورد و استهزاء دیگران پرهیز می کرد و هیچگاه اراده خود را تسلیم خشم و هوای نفس نمی کرد. از کامیابی در دنیا مغرور و از ناکامی اندوهگین نمی شد و صبر و شکیبایی او به حدی بود که با از دست دادن چند فرزند، از سر زبونی دیدگان خود را به سرشک غم نیالود. در اصلاح امور مردم و حل نزاع و مرافعه آنها سعی وافر داشت و هرگز به دو کس که با یکدیگر مخاصمه و منازعه یا مقاتله داشتند نگذشت، مگر آن که در میان ایشان اصلاح کرد. بیشتر وقت خود را در همنشینی با فقها و دانشمندان و پادشاهان می گذراند و مسئولیت خطیر آنها را گوشزد می کرد و آنها را از کبر و غرور برحذر می داشت و خود نیز از احوال ایشان عبرت می گرفت. در این شرایط بود که لقمان شایسته پوشیدن جامه حکمت شد و سپس در نیمروزی گرم که مردم در خواب قیلوله بودند جمعی از فرشتگان که لقمان قادر به رؤیت آنها نبود، نظر لقمان را در مورد خلافت و پیغمبری خدا جویا شدند.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:زندگينامه, بيوگرافي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

1-ناآموخته استادی مکن2-با پدر و مادرت بهترین رفتار را داشته باش3-بدان که هیچ چیز از خداوند پنهان نمی ماند4-در مقابل پیش آمدها شکیبا باش5-به آنچه دیگران را اندرزمی دهی خود بیشتر عمل کن6-با غرور و تکبر با دیگران رفتار مکن7-در راه رفتن میانه رو باش8-بر سر دیگران فریاد مکش وآرام سخن بگو9-از طریق اسماء و صفات خداوند او را بخوان و بشناس10-حق دیگران را به خوبی ادا کن.




تاریخ: سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:لقمان, لقمان حكيم ,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

زندگی را تو اگر خسته شدی به دل او بسپار/تا ابد با تو قدم خواهم زد/در مسیری که پر از خوبی هاست/زندگی را تو به باران بسپار/که همان لطف خداست/زیر باران تو بچرخ/تو بناز/بال بگشا و به سازش دل باز/که اگر در دل او جا بشوی/می شود آب حیات.


شادی کجاست؟از حکیم ارد بزرگ پرسیدند شادی کجاست؟گفت:جایی که همه ارزشمند هستند دوباره پرسیدند:در این زمانه شادی یافت نمی شود حکیم باز گفت:برآزندگان شادی را از بوته آتشدان پر اشک بیرون خواهند کشید و کسی گفت:غم پرستان را چه کنیم؟و حکیم پاسخ داد:از آدمیانی که به دنبال غم هستند باید هراسید حکیم سکوتی کرد و ادامه دادزندگی پهنه غم و اندوه نیست اندک زمانی است برای شادی و بالندگی.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

همانقدر که اشتباه می کنیم تفکر نمی کنیم /همانقدر که مسخره می کنیم احترام نمی گذاریم /همانقدر که عیب می بینیم برطرف نمی کنیم/همانقدر که که از رونق می اندازیم رونق نمی بخشیم /همانقدر که کینه به دل می گیریم محبت نمی کنیم /همانقدر که حرف می زنیم عمل نمی کنیم /همانقدر که می گریانیم شاد نمی کنیم /همانقدر که ویران میکنیم آباد نمی کنیم /همانقدر که کهنه می کنیم تازگی نمی بخشیم /همانقدر که دور می شویم نزدیک نمی کنیم /همانقدر که آلوده می کنیم پاک نمی کنیم /همیشه دیگران مقصرند ما گناه نمی کنیم.

 

درد تو از خود توست درمان تو نیز در خود توست تو میپنداری که موجود ضعیفی هستی حال آنکه راز جهانی بزرگ در کتاب وجود تو مندرج است.


زیباترین عکس ها در اتاق های تاریک ظاهر میشوند پس هر موقع در قسمتی تاریک از زندگی قرار گرفتی بدان که خدا می خواهد تصویری زیبا از تو بسازد.





تاریخ: شنبه 24 فروردين 1392برچسب:درد, درمان,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

روز شنبه 26/12/91 ساعت 2 بعداز ظهر مسافرت نوروزي را آغاز نموديم. مقصد اول ما روستاي آسپاس واقع در دشت آسپاس مربوط به شهرستان اقليد بود. ما رفتيم تا به اقوام سر بزنيم. قبل از عيد به جشن و عروسي گذشت و شادي و سرور از خود برجاي گذاشت. من خسته از فعاليتهاي سال گذشته نياز به خواب داشتم و از هر فرصتي براي رفع اين نياز استفاده مي كردم ولي نيازم بالا بود و همه اش دوست داشتم بخوايم. در لابلاي مراسم ها فرصتي كه گير مي آوردم به امر لذيذ و شيرين خواب مي پرداختم.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:دهري, نسيم, پدرزن, مادرزن, داش دميرلو, دوقزلو, گرزن,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

در رؤيا فرو رويد، تصور كنيد و خيال پردازي نماييد. لذتي كه از اين ها به دست مي آوريد براي شما خرجي ندارد.

«چون پيام فوق بسيار مهم است آن را به صورت انفرادي نوشتم تا بتوانيم تمركز بيشتري بر روي آن انجام دهيم.»




تاریخ: سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:تمركز, رؤيا, باترا, پرفسور باترا, آزاده متقي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

روز شنبه 26/12/91 ساعت 2 بعداز ظهر مسافرت نوروزي را آغاز نموديم. مقصد اول ما روستاي آسپاس واقع در دشت آسپاس مربوط به شهرستان اقليد بود. ما رفتيم تا به اقوام سر بزنيم. قبل از عيد به جشن و عروسي گذشت و شادي و سرور از خود برجاي گذاشت. من خسته از فعاليتهاي سال گذشته نياز به خواب داشتم و از هر فرصتي براي رفع اين نياز استفاده مي كردم ولي نيازم بالا بود و همه اش دوست داشتم بخوايم. در لابلاي مراسم ها فرصتي كه گير مي آوردم به امر لذيذ و شيرين خواب مي پرداختم.

سفره هفت سين نوروز را در آسپاس انداختيم و يك روز هم در آسپاس بوديم. روز اول نوروز براي ديدن اقوام به آباده رفتيم. يك شب آنجا بوديم و روز بعد به طرف فراشبند حركت كرديم. آنجا به منزل خاله رفتيم. 2روز هم آنجا بوديم. آنجا هم خوب خوابيديم چون خونه ي خاله بود ولي حيف كه خواب خيلي حال نمي داد نمي دانم چرا؟ به نظرم هوا سرد بود و نه مي شد پتو بندازي و نه مي شد نندازي.

بايد به منطقه دهري منزل يكي از خواهرها مي رفتيم. روز 4/1/92 از منزل خاله خارج و براي زيارت حرم مطهر آقام شهيد«ع» عازم شديم. ساعت 12 به حرم رسيديم. زيارت كرده و نماز خوانديم. بعد از نماز خانمم و دخترم به داخل حرم رفتند و گفتند ما مي خواهيم داخل حرم زياد بمانيم. من هم آمدم بالاي تپه اي كه نزديك امامزاده قرار داشت. هوا بسيار مطلوب بود. در واقع فوق العاده بود. بدن آرام به علت لطافت و جذبه هوا كرخت مي شد. قبلا هم گفتم كه من نياز به خواب داشتم. جون مي داد براي خواب. ديدم چشمهايم دارد به هم مي آيد. زيراندازي هم نداشتم. فقط كيف كوچكي در دستم بود.

البته جمعيت هم بود به راحتي نمي شد بخوابي آنهم بالاي تپه اي كه اگر احتياط نمي كردي ممكن بود سقوط كني. ولي خواب بر من غالب شد و كيف را زير سر گذاشته و 2 ساعت از بهترين خوابهاي عمرم را انجام دادم. مثل اينكه اين عيد ناف من را با خواب بريده بودند. البته خسته بودم و خوابم مي آمد.

از خواب بلند شدم احساس سبكي عجيبي مي كردم. بيماري سرماخوردگي ام بطور كامل خوب شده بود. استخوانهايم احساس سبكي مي كردند. خلاصه با اين خواب من حسابي تنظيم شده بودم. براي خوردن ناهار به فراشبند آمديم. چلوكباب خورديم هم باكيفيت بود و هم خوش قيمت. از صاحب رستوران تشكر كرديم معلوم بود آدم مرديه.

برنامه مان رفتن به خانه خواهرم در دهري بود. داشتيم از رستوران بيرون مي آمديم كه موبايلم تك زنگ خورد. زنگ زدم و خواهرم بود. ما البته هنوز به او اطلاع نداده بوديم كه ما داريم مي ريم به اونجا.

گفتيم ما داريم مي آييم خيلي خوشحال شدند. با خريدن مقداري سوغاتي به طرف بوشكان حركت كرديم. جاده پرپيچ و خم گردنه هاي بوشكان كه از روستاي پهناپهن مي گذرد نقطه عطف خاطرات ماست. بارها با ماشين هاي بزرگ براي بردن احشام از آنجا عبور كرده بوديم. اما عبور از گردنه هاي زيبا و دل انگيز قشلاق هاي طايفه قورد شش بلوكي ما را به بوشكان مي رساند كه شهر رؤياهاي كودكي ما بود كه البته هنوز هم هست. لهجه شيرين و مردانه، صداقت تمام و كمال مردمان ديار رئيس علي دلواري، دشت سبز آن همراه با نسيم بهاري جان دوباره اي به انسان مي بخشيد مخصوصا به ما كه تعلق خاطر داشتيم و در پاييز منطقه بوشكان هم دلمان بهاري است. به داخل بوشكان نرفتيم. فقط بنزين زديم. ديدن چهره ها كافي بود كه تبسم شادي بر لبهايمان بنشيند و احساس غرور كنيم. از نزديكيهاي انبار تعاوني عشايري به سمت دهري پيچيديم. راه پرپيچ خم دهري نيز دست كمي از راه هاي زيباي بوشكان نداشت و فقط فرقش اين بود كه اين راه را ما از زماني كه خواهرم به اينجا آمده بود مي شناسيم يعني قدمت راه بوشكان مربوط به دوران پرجنب و جوش كودكي است. ما در اين سفرها به دنبال مهر و محبت و صداقت بوديم.

نزديك اذان مغرب بود كه با استقبال خالصانه ميزبان وارد شديم. مهر و محبت جاري بود و اين مهر ومحبت در روح غربت كشيده ما جاري مي شد و راه هاي مسدودشده خون و عصب را باز مي كرد. ما در ميان اين استقبال نفس عميقي كشيديم و احساس راحتي و به دنبال آن هوس سرزدن به گوسفندان و بره ها و كهره ها و ... . تنها جايي بود كه به محض ورود تمايلي به خواب نداشتم. دوست داشتم بروم طرف قشلاق آنها تا كنار جاده امتداد داشت و كنار جاده براي سكونت شهري خونه درست كرده بودند. يك زندگي نيمه مدين عشايري در آنجا جريان داشت. هم لذت بخش بود و هم به امكانات شهري و بهداشتي مجهز بود. بهترين نقطه تفريح از نظر من اينجاست.

متأسفانه در اثر عدم حمايت ما و امثال ما اين تنها بازمانده هاي عشايري نيز در حال ترك مناطق عشايري هستند و بايد فكري كرد كه از آن فعلاً مي گذرم.

آقاي احمدي مي خواست كهره بكشد و خيلي هم اصرار داشت و اظهار محبت مي كرد. البته دل به راه دارد. من و آقاي احمدي علاقه ي عجيبي به هم داريم و اين كاملاً قلبي است. من دوست دارم انواع احترامات را براي او قائل باشم و ايشان نيز همينطور. خيلي دوست داريم به همديگر محبت كنيم. عجيب همديگر را دوست داريم و هيچ كاريش هم نميشه كرد.

من با اصرار، آقاي احمدي را وادار كردم كه به يك مرغ محلي«خسي» بسنده كند. علي رغم ميلش پذيرفت. ما شام را خورديم كه صداي ماشيني آمد بيرون آمديم و ديديم يكي از برادرانم هست. احوالپرسي كرديم و من به شوخي گفتم من اينجا را گرفته بودم.

فردا صبح بلند شديم صبحانه شير ميش به همراه تخم مرغ محلي نوش جان كرديم و به جان باني دعا كرديم كه خداوند بر عمرش بيفزايد و محمد، امير مصطفي و نرگس را برايش حفظ كند. عيد ديدني جالب و پرجنب و جوشي بود.

آيان و مهديه بعد از چندماه همديگر را ديده بودند و حاضر نبودند از همديگر جدا شوند. اميرمهدي و اميرحسين نيز همينطور. بالاخره هر كسي دوست دارد با بچه هاي عمويش بازي كند. ساعت 9 بود خواستيم حركت كنيم ولي بچه ها موافقت نكردند. اونها التماس مي كردند كه تا ساعت 12 صبر كنيم و قبل از ناهار حركت كنيم.

ميزبان ديگر به ما اجازه نداد برويم و گفتند كه بايد ناهار بمانيم. كهره اي را سر بريديم و قورمه تركي درست كرديم جاي شما خالي من تابحال به اين شيوه غذا نخورده بودم وافعا خوشمزه بود. گوشت كهره شيري همانند پنبه نرم و پخته شده بود. بچه ها هم از فرصت استفاده كردند و تا ساعت 4 بازي كردند. بازهم اصرار داشتند شب را هم بمانيم ولي ما بايد مي رفتيم چون به خواهر ديگرم در بوشهر زنگ زده بوديم و كفته بوديم ما شب مي آييم. تنها جايي كه خواب من را غافلگير نكرد همينجا بود البته نمي توانست چون تمام خاطرات كودكي ام در اينجا جاري بود. خوب بيدار ماندم و از هواي دل انگيز بهاري استفاده كردم.

البته داستان ادامه دارد.




تاریخ: سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:عيد نوروز, خواهر, برادر, خدا, قرآن, خميني, خامنه اي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

اگر بتوانيم طوري زندگي كنيم كه در هر حالت «خواست خدا» را بر خواست خود ترجيح دهيم آن وقت داريم به سمت يك زندگي موفق و ملكوتي قدم برمي داريم. خواست خدا است كه بهترين خواست است و لذا ما در تمام لحظات زندگي مون بايد به خواست او تن دهيم و خواست او را عاشقانه طلب كنيم.

اگر «خواست خدا» در زندگي ما غالب باشد آنگاه نگراني ها و ناراحتي ها از زندگي ما رخت برخواهد بست و ما هميشه در سرور الهي زندگي خواهيم كرد. پس واقعا ما وظيفه اي به جز تبعيت محض از «خواست او» نداريم و در واقع كار ما فقط اين است كه پشت دانايي اردو بزنيم و مستقيم برويم سر خوان نعمت الهي.

مواظب باشيم راه سعادت خود را طولاني نكنيم و با ترجيح «خواست خدا» بر خواست شخصي مان مستقيم به سرخوان برويم .




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

فروتن باشيد تا هرگز تحقير نشويد.

خشم و غضب خود را بنوشيد تا مسموم نشويد.

اگر كسي به شما بي احترامي كرد، ناراحتي خود را بروز ندهيد. تنها ذهن هاي كوچك هيتند كه رنجيده خاطر مي شوند.

در فكر كردن قدري تأمل كنيد، اين بسيار اهميت دارد ... سريع عكس العمل نشان ندهيد ... .




تاریخ: شنبه 17 فروردين 1392برچسب:خشم, غضب, مسموم, گياهان داروئي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

به نام خدا

دوستان و همراهان گرانقدر

سلام

اكنون به سالي جديد وارد شديم و همگان لحظه تحويل سال را به عنوان نقطه عطف، مبدأ تصميمها و رفتارهاي جديد تلقي نموديم. اين ديدگاه و يا بقولي اين سنت چه چيزي را مي خواهد به ما بگويد؟ در واقع فلسفه اين نقطه عطف چيست؟

منتظر نظرات شما دوستان هستيم و اميدورايم كه لحظه به لحظه ي عمرتان در شكوفايي و سرور طي شود.




تاریخ: شنبه 17 فروردين 1392برچسب:عيد سعيد باستاني, باستاني, عيد, سعيد, 1392,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

برگرفته از سایت بزرگترین عکس شکار و ایل قشقایی




تاریخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:ایل قشقایی, نیسان قشقایی, لیقوان قشقایی,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا