موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

من جزئي از اين پيكره بي نهايت الهي هستم و انرژي و قدرت اين پيكره نامحدود الهي در وجودم جريان دارد و من رو به رشد و تعالي ام. مهمترين نكته زندگي اين است كه به اين نكته يقين پيدا كنيم. اين نكته كه هر چه رخ مي دهد تحت سيطره قدرت لايزال الهي است و من هم جزئي از اين هستي در هر حال رو به رشد هستم و نگراني، اضطراب و خودمسئول بيني نتيجه عدم شناخت دقيق ما از خود و هستي است. ما در پيكره الهي جايگاهي داريم كه همان جايگاه، مقدس است. بهترين فرض هم اين است و نشانه ها هم اين را شنان مي دهند. ما طبق خواسته الهي به دنيا آمده ايم و جزئي از هستي نامحدود هستيم يك سري وظايفي داريم كه بايد با شناخت قواعد و قوانين الهي براي انجام خوب آنها تلاش وافر داشته باشيم ولي ما نمي توانيم مسير هستي را تغيير بدهيم زيرا ما زيرمجموعه كوچكي از هستي هستيم نه مسلط بلامنازع. لذا خود را اذيت نكنيم. خود را به هستي بسپاريم و يقين بدانيم كه هستي كار خود را كه به سوي كمال است چه بخواهيم و چه نخواهيم انجام خواهد داد و فقط ما يك اختيار كوچكي داريم كه بايد قدر آن را بدانيم.

يعني عقلانيت ما در اين است كه بدانيم:

1-نيروي خداوندي لحظه به لحظه در ما جاري است و ما جزئي از اين نيرو هساتيم.

2-اختيار ما خيلي كوچك است و اختيار ما زماني كيفيت مي يابد كه بدانيم ناتوان تر از آنيم كه فكر مي كنيم. ولي اگر خود را به جريان نيروي هماهنگ هستي بسپاريم برد كرده ايم. بدون اينكه فعاليت زيادي داشته باشيم به همنابع و امكانات فراواني دست مي يابيم.

3-موقعي كه خداوند در وجود ماست يعني هميشه با خداهستيم و خدا هم منبع نعمت و بركت است پس چه جاي افكار منفي و موهوم. بايد همه چيز را به او سپرد.




تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:نيايش, قدرت, هستي, عشق, نيرو, لايزال,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

خدايا من جزئي از توأم و فقط اين را در دنيا بدانم براي همه ي زندگي ام كافي است. موقعي كه ما فكر مي كنيم كسي هستيم و با خدا به گفتگو مي نشينيم و از او به عنوان يك موجودي جدا از خدا مدد مي خواهيم خيلي عاقلانه كار نكرده ايم. ما همگي جزئي از اوييم و امتحان ما در اين است كه همين نكته را بدانيم.

وقتي بداني جزئي از خدايي و هر چه رخ مي دهد تحت سيطره ي اراده ي الهي است چه جاي تلاش بيهوده و حرص زدن. ما به خاطر اينكه خود را از خدا جدا مي پنداريم لذا بار زندگي خود را بر دوش خود فرض مي كنيم و اينجا منبع و منشأ مشكلات، ناراحتي ها و نگراني ها است.

زندگي ما در دست خداست. به عبارتي بهتر ما از خداييم و فقط هميشه بايد حواسمان باشد كه ما جزئي از خداييم و آن وقت سيل هم نمي تواند ما را حركت دهد. ديگر خسي نيستيم كه از بادي از جاي خود در برويم.

به نظر من از خدا خواستن يعني اينكه پيوسته حضور خدا را در وجودت حس كني و خود را يك جز كوچك از او بداني.




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:خودشناسي, خداخواهي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

مردی ثروتمند وجود داشت که همیشه پر از اضطراب و دلواپسی بود. با اینکه از همه ثروتهای دنیا بهره مند بود، هیچ گاه شاد نبود. او خدمتکاری داشت که ایمان درونش موج می زد. روزی خدمتکار وقتی دید مرد تا حد مرگ نگران است به او گفت:
" ارباب، آیا حقیقت دارد که خداوند پیش از بدنیا آمدن شما ، جهان را اداره می کرد؟ "
او پاسخ داد: "بله"
 خدمتکار پرسید: ....
"آیا درست است که خداوند پس از آنکه شما دنیا را ترک کردید آن را همچنان اداره می کند؟"
ارباب دوباره پاسخ داد: "بله"
خدمتکار گفت:
"پس چطور است به خدا اجازه بدهید وقتی هم که شما در این دنیا هستید او آن را ادره کند ... "

به او اعتماد کن ، وقتی تردیدهای تیره به تو هجوم می آورند
به او اعتماد کن ، وقتی که نیرویت کم است
به او اعتماد کن ، زیرا وقتی به سادگی به او اعتماد کنی
اعتمادت بزرگترین سرمایه توست ...

 

اعتماد به خدا    www.ma3ta.com



تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:اعتماد, خدا, انسان, توكلت علي الله,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

درس های مهم زندگی***چهارمین درس مهم - مانعى در مسیر

در روزگار قدیم، پادشاهى سنگ بزرگى را در یک جاده اصلى قرار داد. سپس در گوشه‌اى قایم شد تا ببیند چه کسى آن را از جلوى مسیر بر می‌دارد. برخى از بازرگانان ثروتمند با کالسکه‌هاى خود به کنار سنگ رسیدند، آن را دور زدند و به راه خود ادامه دادند. بسیارى از آن‌ها نیز به شاه بد و بیراه گفتند که چرا دستور نداده جاده را باز کنند؛ امّا هیچیک از آنان کارى به سنگ نداشتند! سپس یک مرد روستایى با بار سبزیجات به نزدیک سنگ رسید. بارش را زمین گذاشت و شانه‌اش را زیر سنگ قرار داد و سعى کرد که سنگ را به کنار جاده هل دهد. او بعد از زور زدن‌ها و عرق ریختن‌هاى زیاد بالاخره موفق شد. هنگامى که سراغ بار سبزیجاتش رفت تا آن‌ها را بر دوش بگیرد و به راهش ادامه دهد متوجه شد کیسه‌اى زیر آن سنگ در زمین فرو رفته است. کیسه را باز کرد پر از سکه‌هاى طلا بود و یادداشتى از جانب شاه که این سکه‌ها مال کسى است که سنگ را از جاده کنار بزند. آن مرد روستایى چیزى را می‌دانست که بسیارى از ما نمی‌دانیم! هر مانعى = فرصتی




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:موانع, فرصت,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا




تاریخ: سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:ايل, قشقايي, حيدرآباد هند,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

با خدا باش و پادشاهی کن. گذشته ات را بدون هیچ تأسفی بپذیر. با اعتماد، زمان حالت را بگذران و بدون ترس برای آینده آماده شو. ایمانت را نگهدار و ترس را به گوشه ای انداز. شک هایت را باور نکن و هیچگاه به باورهایت شک نکن. زندگی شگفت انگیز است فقط در صورتیکه بدانی چطور زندگی کنی. مهم این نیست که قشنگ باشی قشنگ این است که مهم باشی! حتی برای یک نفر کوچک باش و عاشق ... که عشق، خود میداند آئین بزرگ دانستنت رابگذار عشق خاصیت تو باشد، نه رابطه خاص تو با کسی. موفقیت پیش رفتن است نه به نقطه ی پایان رسیدن. هر روز صبح در آفریقا، آهویی از خواب بیدار میشود و برای زندگی کردن و امرار معاش در صحرا میچرد آهو میداند که باید از شیر سریعتر بدود در غیر اینصورت طعمه شیر خواهد شد شیر نیز برای زندگی و امرار معاش در صحرا میگردد میداند که باید از آهو سریعتر بدود، تا گرسنه نماند مهم این نیست که تو شیر باشی یا آهو ... مهم اینست که با طلوع آفتاب از خواب برخیزی و برای زندگیت با تمام توان و با تمام وجود شروع به دویدن کنی. زلال باش ... ،‌ زلال باش ... ، زلال تر از قطرات اشک، فرقی نمی کند که گودال کوچک آبی باشی یا دریای بیکران، زلال که باشی، آسمان در تو پیداست. دو چیز را همیشه فراموش کن: خوبی که به کسی می کنی، بدی که کسی به تو می کند. همیشه به یاد داشته باش: در مجلسی وارد شدی زبانت را نگه دار، در سفره ای نشستی شکمت را نگه دار، در خانه ای وارد شدی چشمانت را نگه دار، در نماز ایستادی دلت را نگهدار. دنیا دو روز است: یکروز با تو و یک روز علیه تو روزی که با توست مغرور مشو و روزی که علیه توست مایوس نشو، چرا که هر دو پایان پذیرند به چشمانت بیاموز که هر شخصی ارزش نگاه ندارد، به دستانت بیاموز که هر گلی ارزش چیدن ندارد. دوچیز را از هم جدا کن:عشق و هوس. چون اولی مقدس است و دومی شیطانی، اولی تو را به پاکی می برد و دومی به پلیدی چشم و زبان. دو سلاح بزرگ در نزد تواند چگونه از آنها استفاده میکنی؟ مانند تیری زهرآلود یا آفتابی جهانتاب؟زندگی گیر یا زندگی بخش؟ بدان که قلبت کوچک است پس نمیتوانی تقسیمش کنی هرگاه خواستی آنرا ببخشی با تمام وجودت ببخش که کوچکیش جبران شود هیچگاه عشق را با محبت، دلسوزی، ترحم و دوست داشتن یکی ندان همه اینها اجزاء کوچکتر عشق هستند نه خود عشق. همیشه با خدا درد دل کن نه با خلق خدا و فقط به یگانه عالم توکل کن آنگاه می بینی که چگونه قبل از اینکه خودت دست به کار شوی، کارها به خوبی پیش می روند. میدانیکه: ازخدا خواستن عزت است اگر برآورده شود رحمت است و اگر نشود حکمت است. از خلق خدا خواستن خفت است اگر برآورده شود منت است اگر نشود ذلت است. پس هر چه می خواهی از خدا بخواه و در نظر داشته باش که برای او غیر ممکن وجود ندارد و تمام غیر ممکن ها فقط برای توست دوستدار همیشگی جوانان ابل قشقایی کامران ملکی




ارسال توسط

اينك كه آقاي دكتر زارع از حوزه انتخابيه شهرستان هاي آباده، بوانات و خرمبيد به مجلس شوراي اسلامي راه يافته است از كليه عزيزان قشقايي كه طرح و نظراتي در خصوص كمك به فرهنگ و اقتصاد قشقائيها دارند درخواست مي شود با اينجانب تماس بگيرند تا بتوانيم كمكي هرچند كوچك به برادران و خواهران خود بكنيم.

در ضمن با توجه به اينكه آقاي نوذر فريدوني منتخب فيروزآباد نيز به عنوان كانديداي مطرح قشقايي مورد نظر است مي توان هماهنگي هاي لازم را ايجاد نمود.

تلفن همراه:09139039597




تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:دكتر رحيم زارع, ايل قشقايي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

[تصویر: r5uxwttddvpoycl50y3.jpg]




تاریخ: یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:محمد بهمن بيگي, سكينه كياني, نمايشگاه كتاب تهران,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

[تصویر: u7rtehik99yu04w9ysz.jpg]




تاریخ: یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:نمايشگاه كتاب تهران, غرفه قشقايي ها,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا




تاریخ: یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:لباس محلي, قشقايي, بويراحمدي, بختياري,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

یکی از شایع‌ترین مواردی که افراد سیگاری را ترغیب به سیگارکشیدن می‌کند، خستگی و احساس خستگی است که می‌توان بر آن غلبه کرد...

احساس خستگی به معنی خسته ‌شدن از یکنواختی، کسالت و تکرار است. تکرار و یکنواختی از عادت‌های قدیم شما شکل می‌پذیرد. به عنوان مثال، شما ممکن است بعد از اتمام کار روزانه و بازگشت به منزل از برنامه هر روزه و تکراری خود پیروی کنید یعنی اول غذایی بخورید، بعد مدتی تلویزیون تماشا کنید و دست آخر به رختخواب بروید. این یکنواختی نه تنها برای شما ملال‌انگیز است بلکه به نحوی از شما دعوت می‌کند که سیگار را در بخشی از این برنامه قرار دهید.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:ترك سيگار, سيگار,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

چگـونه اوضـاع مالی خود را کنتـرل کنیـم؟ 


هرچند با افزایش گرانی در سالهای اخیر کمتر شخصی است که بتواند براحتی با تبعات آن کنار بیاید و زندگیش را براحتی سامان ببخشد ولی از آنجا که نمیتوان دست روی دست گذاشت، شاید بتوانیم با بکارگیری برخی ابتکارات، تا اندازه ای هرچند جرئی فشار و تاثیر این تورم افسارگسیخته را کاهش دهیم. در این ایمیل قصد داریم توصیه هایی را به شما دوستان عزیز ارائه دهیم تا بتوانید به سادگی نه تنها در سی روز ماه پول داشته باشید بلکه بتوانید مقداری از این پول را نیز ذخیره کنید. البته این بستگی به دخل و خرج و همینطور چگونگی مخارج زندگی هر فرد دارد ولی در هر صورت بسیار کارآمد است ...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:كنترل اوضاع مالي,,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

شايد در تمام سخنراني هايش اين دعا را تكرار مي كرد كه خدايا كسي را موفق كن كه بتواند بهتر براي اين مردم كار كند و هيچ قولي نداد به جزء دو قول زير:

1- قول مي دهم بين مردم يا شهرستانها تبعيض قائل نشوم

2- تمام وقتم را براي اين مردم صرف كنم و از شغل هاي حاشيه اي و منفعت طلبانه دوري كنم.




تاریخ: پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:دكتر رحيم زارع, مهندس علي اصغر عزيزخاني, شغل,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

30 کار 30 ثانیه ای برای تجربه زندگی بهتر

 
رفتار و طرز برخورد، شالوده و پایه ی موفقیت است. یک انسان سخاوتمند با رفتار و منشی مثبت مطمئناً کامیاب خواهد شد. اگر رفتارتان را تغییر دهید، ادراکتان، اعمالتان، و زندگی تان را تغییر داده اید؛ و با تغییر تک تک زندگی ها، دنیا تغییر خواهد کرد.
در این مقاله ۳۰ نوع کار را عنوان می کنیم که هر کدام فقط ۳۰ ثانیه زمان می برد. تصور کنید اگر میلیون ها یا میلیاردها انسان روی زمین اگر فقط یکی از این کارها را انجام بدهند، دنیا چطور تغییر می کرد؟ به همین خاطر سعی کردیم راه های جدیدی برای رشد و پیشرفت شخصی برایتان عنوان کنیم که می توانید در کمتر از ۳۰ ثانیه آن ها را انجام دهید.

30 کار 30 ثانیه ای برای تجربه زندگی بهتر       www.ma3ta.com
 

 ۱- تُن صدایتان را تغییر دهید. برای ۳۰ ثانیه سعی کنید نرم تر، آرام تر، و کمی خوشایندتر صحبت کنید. با نتایج شگفت انگیزی روبه رو خواهید شد. آیا می دانستید وقتی با صدای نرم تر و آرام تر به بچه ها دستور بدهید، نسبت به اینکه سرشان داد بزنید، تأثیر بیشتری خواهد داشت؟ اگر در کار خسته شده اید، حتی فقط برای ۳۰ ثانیه سعی کنید لحن صدایتان را آرام تر کنید، شاید زودتر به نتیجه رسیدید!

۲- ایده های قدیمیتان را به یاد آورده و دوباره آن ها را از سر گیرید. برای ۳۰ ثانیه، ایده قدیمیتان را دوباره امتحان کنید. آیا این ایده ی یک اختراع، یک پروژه کاری، یا کاری بوده که به نظرتان خسته کننده می آمده؟ یکی از آن کارها را انتخاب کرده و یک بار دیگر امتحانش کنید. تصور کنید اگر همه ی آدم ها اینقدر جرات داشتند که از نبوغ خدادادی در جهت استعدادهایشان بهره گیرند چه می شد؟ می دانید چه چیزهای جدیدی در دنیا ابداع می شد؟


ادامه مطلب...
ارسال توسط اله کریم عباس نیا


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:فرهنگ, قشقايي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

موفقيت يك فكر است. موفقيت يك ايده است. موفقيت يك حركت است. موفقيت يك برنامه است. اولين قدم براي موفق شدن اين است كه بخواهيم موفق شويم. فكر موفق شدن باشيم و موفقيت را سرلوحه ي زندگي قرار دهيم. فكر و ذكر ما بايد موفقيت باشد. اين يك نعمت الهي است كه موفقيت به عنوان راه ما در افق و چشم انداز ما باشد. هر وقت موفقيت را فراموش كرديد و گرفتار افكار روزمره و مشكلات دنيايي شديد بدانيد كه مسير را اشتباه مي رويد. در بدترين شرايط هم به فكر موفقيت باشيد و بدانيد آن بدترين شرايط هم براي موفقيت شماست و قدر آن را بدانيد و از آن پل پيروزي بسازيد.

در اين دنيا چيزي غير از موفقيت وجود ندارد منتهي به هوشياري ما بستگي دارد كه از كليه اتفاقات درسهاي لازم را براي موفقيت خودمان بگيريم. هر اتفاقي مي خواهد بيفتد بيفتد بايد بدانيم كه اگر عاقلانه عمل كنيم به نفع ما خواهد شد. بعضي وقتها ما راهي را مي رويم كه اشتباه است و به همين خاطر مشكلي سر راه ما سبز مي شود تا به ما هشدار دهد تا مسير خود را اصلاح كنيم و خود اين يك نعمت الهي است و بايد قدر آن را بدانيم. يعني نيروي هماهنگ هستي هميشه يار و ياور و مشاور ما براي موفقيت است و چه بهتر از اين.

فكر موفقيت را در هيچ لحظه حتي در ميان سخت ترين و پيچيده ترين مشكلات و موانع فراموش نكنيم.




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:موفقيت, عشق, هاشمي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

هر كسي به مجلس راه پيدا كند وظيفه دارد براي حوزه ي انتخابيه كار كند. يك نماينده ممكن است بطور كلي از ديگري قوي تر باشد ولي اگر مطالبات از طرف حوزه ي انتخابيه خوب پيگيري شود محقق خواهد شد. ما در انتخابات بايد وظيفه خود را بشناسيم و به آن عمل كنيم. مشكل از نميانده نيسن بلكه بيشتر مشكلات از خود ماست كه نمي دانيم از نميانده چه بايد بخواهيم و چگونه بايد بخواهيم.

هر كس بلد باشد خواسته هاي خود را بطور منطقي و علمي پيگيري كند چه طرفدار نماينده باشد چه غيرطرفدار، مي تواند موفق شود. ما بايد تيمهايي را تشكيل دهيم و مطالباتمان را ازنماينده بخواهيم. شوراهاي مشورتي تشكيل دهيم. به مشورت به مردم عادي اهميت دهيم.

فرق نمي كند دكتر زارع به مجلس برود يا مهندس عزيزخان، آنچه مهم است توان و آگاهي ما براي وصول مطالباتمان هست لذا اختلاف ها را كنار بگذاريم و طرحي نو دراندازيم.




تاریخ: سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:رحيم زارع, مهندس علي اصغر عزيزخاني,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

                                                                                    

                                                                     

راه يابي كانديداي منتخب جمعي از قشقائيهاي مقيم آباده،

دكتر رحيم زارع

را به كليه اين عزيزان تبريك عرض مي كنيم.

بدينوسيله از كليه تيره ها و طوايف قشقايي دعوت مي شود براي ياري رساندن به نماينده محبوب خود نظرات و پيشنهادات خود را به روش هاي مختلف به ايشان به صورت كتبي اعلام نمايند.




تاریخ: یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:رحيم زارع, قشقايي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:كرامت نظري آرخلو, ياقوش, ياقمور,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

برنامه هاي دكتر رحيم زارع كانديداي منتخب ايل قشقايي به شرح ذيل مي باشد:



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:زارع, عزيزخاني, آباده, مصيب,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

توقع اتحاد و يك رأيي در انتخابات چه مجلس و چه رياست جمهوري يك توقع عاقلانه نيست چرا كه انديشه ي سياسي هر فرد اين رأي را تعيين مي كند. ملاحظات قومي و قبيله اي را بايد در اين مورد تا حدي كنار گذاشت.

اقتضاي انتخابات اين است كه حتي بعضي وقتها افراد يك خانواده را نيز نمي توان متحد كرد و يك رأي از آنها بيرون آورد. موقعي كه بحث به يك قوم مي رسد واقعاً كار بسيار دشوار و البته الزامي نيست چرا كه به هر كسي رأي داده شود مورد تأييد است و انديشه ي سياسي هر فرد آن را تعيين مي كند.

لذا بخاطر انتخابات به هيچ عنوان از يكديگر دلگير نشويم و حتي مي توان براي حفظ اتحاد و همدلي، رأي را اعلام نكرد بجز مواردي كه مي خواهيم وارد بحث طرفداري شويم كه اين هم موردي ندارد.

بعد از انتخابات بايد دلها را شست و بدانيم كه اگر ما به انتخاب خود احترام گذاشته ايم دليلي ندارد كه برادر ديني يا قومي را به خاطر اينكه رأي شان با ما نبوده است از خود برنجانيم در حاليكه اين حق آنها بوده است.




تاریخ: شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:انتخابات مجلس نهم, دكتر رحيم زارع, ,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا