موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

به یاد داشته باش: من نباید چیزى باشم که تو می‌خواهى، من را خودم از خودم ساخته‌ام. منى که من از خود ساخته‌ام، آمال من است. تویى که تو از من می‌سازى آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند. لیاقت انسان‌ها کیفیت زندگى را تعیین می‌کند، نه آرزوهایشان. و من متعهد نیستم که چیزى باشم که تو می‌خواهى. و تو هم می‌توانى انتخاب کنى که من را می‌خواهى یا نه. ولى نمی‌توانى انتخاب کنى که از من چه می‌خواهى. می‌توانى دوستم داشته باشى، همین گونه که هستم و من هم. می‌توانى از من متنفر باشى بى‌هیچ دلیلى

به یاد داشته باش: 

من نباید چیزى باشم که تو می‌خواهى، من را خودم از خودم ساخته‌ام.  

منى که من از خود ساخته‌ام، آمال من است.  

تویى که تو از من می‌سازى آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند.  

لیاقت انسان‌ها کیفیت زندگى را تعیین می‌کند، نه آرزوهایشان.  

و من متعهد نیستم که چیزى باشم که تو می‌خواهى.  

و تو هم می‌توانى انتخاب کنى که من را می‌خواهى یا نه.  

ولى نمی‌توانى انتخاب کنى که از من چه می‌خواهى.  

می‌توانى دوستم داشته باشى، همین گونه که هستم و من هم.  

می‌توانى از من متنفر باشى بى‌هیچ دلیلى و من هم.  

چرا که ما هر دو انسانیم.  

این جهان مملو از انسان‌هاست، پس این جهان می‌تواند هر لحظه مالک احساسى جدید باشد.  

تو نمی‌توانى برایم به قضاوت بنشینى و حکمی‌صادر کنی و من هم.

قضاوت و صدور حکم بر عهده نیروى ماورایى خداوندگار است.  

دوستانم مرا همین گونه پیدا می‌کنند و می‌ستایند.  

حسودان از من متنفرند، ولى باز می‌ستایند.  

دشمنانم کمر به نابودیم بسته‌اند و همچنان می‌ستایندم.  

چرا که من اگر قابل ستایش نباشم نه دوستى خواهم داشت، نه حسودى و نه دشمنى و نه حتی رقیبى.  

من قابل ستایشم و تو هم.  

یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد.  

به خاطر بیاورى که آن‌هایى که هر روز می‌بینى و مراوده می‌کنى ، 

همه انسان هستند و داراى خصوصیات یک انسان، با نقابى متفاوت، اما همگى جایزالخطا.  

نامت را انسانى باهوش بگذار ، اگر انسان‌ها را از پشت نقاب‌هاى متفاوتشان شناختى ، و یادت باشد که این‌ها رموز بهتر زیستن هستند.  

مهاتما گاندی




تاریخ: شنبه 27 خرداد 1391برچسب:مهاتما گاندي, هند, ايران, قشقايي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

بدينوسيله به اطلاع مي رساند آقاي دكتر رحيم زارع نماينده شهرستان هاي آباده، بوانات و خرمبيد ساعت هشت 8 شب روز پنج شنبه مورخ 25/3/91 با عشاير منطقه ديدار خواهند داشت.




تاریخ: پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:عشاير آباده, رحيم زارع, بوانات, سرچهان,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

محمد هنوز سیزده بهار بیش شکوفایى باغهاى سیب جبل عامل را ندیده بود که آهنگ سفرى دراز نمود. او در دوران جوانى می‌بایست همسرى نیکو براى خود انتخاب نماید و از این رو با دقت لازم و به پیشنهاد پدرش , با خانواده اى اصیل که نور علم و ایمان در آن تابیده بود, وصلت کرد. تاریخ نویسان می‌گویند: همسر شیخ بهاء الدین زنى پارسا, دانشمند, حدیث شناس, فقیه, محقق و مدرس بوده است. در آن روزگار که بسیارى از زنان بلکه اغلب مردان از سواد خواندن و نوشتن محروم بودند و یا تحصیل علم را براى زنان لازم نمی‌شمردند,‌ همسر شیخ بهاء‌الدین استادى بلند پایه بود.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:شيخ بهايي, حكيم ابوالقاسم فردوسي, جبل عامل,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

اين سايت به مديريت آقاي مهندس مجتبي عبدالهي كه يكي از فعالان و علاقمندان به فرهنگ اصيل قشقايي است، فعاليت مي كند و جديدترين و جالب ترين عكس ها را از شكار و ايل قشقايي در معرض ديد بينندگان قرار مي دهد.

بازديد از اين سايت به كليه همشهريان خصوصاً آنهايي كه به زندگي در دامن صحرا علاقه دارند توصيه مي شود.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

بسته های جامع آزمون منابع کارشناسی ارشد توسط «انتشارات ارشد» بي‌شك جزو اولين اقدامات جامعی است که در اين زمينه به صورتي كامل طبقه‌بندي و تأليف گرديده است.
این مجموعه با دقت و با لحاظ کردن مشکلاتی که در تمام بسته های دیگر وجود داشت و همچنین استفاده از خلاقیت و نوآوری و ابتکار جوانان موفق که به تازگی در کنکور کارشناسی ارشد رتبه های یک رقمی داشته اند تهیه گردید.
میزان قبولی های انتشارات ارشد و کسب رتبه های یک رقمی زیادی که به دست آمده نشان از پرمحتوا و با کیفیت بودن بسته های جامع انتشارات ارشد دارد.
این انتشارات جوان ترین و تخصصی ترین انتشارات در حوزه ی کارشناسی ارشد می باشد و به همین خاطر کامل ترین بسته تهیه گردیده است.
از ویژگیهای منحصربفرد این انتشارت، تعداد زیاد مولفین است. هر درس با یک مولف نخبه تهیه شده است و یک نفر مسئول تمام دروس یک رشته نگردیده است.
در هر بسته برای جامع و کامل شدن منابع، امکانات زیر وجود دارد:
1-   کتابهای شرح جامع: به صورتی روان و طبقه بندی شده تهیه گردیده که خواننده به راحتی می تواند بر مطالب مورد نظر تسلط یابد و از پیچیده کردن پرهیز نموده است.
2-   کتابهای 10 سال کنکور در یک کتاب جداگانه ای برای هر درس تهیه شده که از کارهای منحصربفرد این انتشاراتی است.
3-   فلش کارت کامل دروس نیز اقدام ارزنده ای است که در این مؤسسه انجام شده است.
4-   به درس زبان در این بسته اهمیت ویژه ای داده شده است و لذا کسانی که این بسته را تهیه نمایند یک امتیاز ویژه نسبت به دیگر بسته ها دارد.
5-   ....



ارسال توسط اله کریم عباس نیا
کارآفرینان طی فعالیت های خود با خطرات مختلفی شامل خطرات تکنیکی، خطرات بازاریابی، خطرات امور مالی و غیره مواجه می شوند. اما نکته مهم، چگونگی کنترل این خطرات و چالش ها در کمترین زمان ممکن است.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی- آیا تا به حال به این مساله فکر کرده اید که تفاوت میان "کارآفرین" و "کارآفرین موفق" چیست؟ برای پاسخ به این پرسش قصد داریم در ادامه این مطلب پنج اشتباه رایجی که کارآفرینان موفق در کسب و کار خود مرتکب نشده و یا از آموزه های آنها برای کسب موفقیت در ادامه مسیر خود بهره برده اند، بررسی کنیم. این اشتباهات می توانند روند رو به رشد کسب و کار را مختل کرده و فرد را به یک کارآفرین ناموفق مبدل سازند.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:كارَآفرين موفق,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

آقاي منتظري، ابتدا شما خوتان را معرفي فرماييد؟

من محمد منتظري هستم. فارغ التحصيل رشته ي فيزيك دانشگاه صنعتي مالك اشتر.

شما روند حركتي خود را براي موفقيت كنكور تشريح فرماييد؟

من در تابستان سال 90 به دنبال منابعي جامع براي شركت در كنكور كارشناسي ارشد بودم. از طرف انتشارات ارشد پيامي در همين خصوص دريافت كردم. تماس گرفتم و طبق بررسي هايي كه به عمل آوردم بسته آموزشي ارشد فيزيك را خريداري كردم. همين مسئله باعث موفقيت من شد. چرا كه منابع بسيار جامع بودند. مطالب به چند روش در اين منابع مرور شده اند.

روشهاي مرور كه ذكر كرديد را بيشتر توضيح دهيد؟

اين بسته ها اولاً كتابهاي شرح جامع دارند كه خلاصه مطالب و صرفصلها با مهارت خاص و شيرين در آن توضيح داده شده اند كه داوطلب را وادار مي كند بيشتر بخواند. يعني خواند اين بسته ها خستگي ايجاد نمي كند. ثانياً اين بسته ها كتابهاي 10 سال كنكور دارند كه تستهاي سال هاي گذشته در آن تشريح شده اند و خود يك منبع آموزشي هدفمند محسوب مي شوند. ثالثاً داراي فلش هست اين بسته ها. فلش كارتها روشي براي سپردن نكات كليدي درس ها به بايگاني دائم حافظه است. رابعاً سي دي آموزشي زبان و زبان عمومي فوق العاده بوده و زبان تخصصي با ترجمه ي مقابله اي يك روش بسيار خوب مي باشد.

ضمن تشكر از جنابعالي به خاطر شركت در اين مصاحبه، در انتها اگر پيامي داريد براي داوطلبان سالهاي آينده بفرماييد؟

ببينيد اين بسته ها جامع ترين و علمي ترين بسته هاي مكاتبه اي كشور هستند كه توسط جوانترين و نخبه ترين رتبه هاي ارشد تهيه شده اند. ابتكار، خلاقيت و نوآوري در اين بسته ها به چشم مي خورد و در ضمن اين بسته ها واقعاً جامع اند و روش تهيه آنها يادگيري را آسانتر نموده و در طول مطالعه براي هر داوطلبي برنامه ريزي دارد. لذا از دانشجويان مي خواهم بدون شك و ترديد از اين بسته ها استفاده نمايند.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

جناب آقاي حسيني اقدم ابتدا در صورت تمايل خود را بطور دقيق معرفي فرماييد:

من ميررشيد حسيني اقدم فارغ التحصيل رشته فيزيك دانشگاه صنعتي مالك اشتر هستم و امسال توانستم با استفاده از منابع انتشارات ارشد شاهين شهر رتبه 144 را در اين رشته در سطح كشور به دست آورم.

آيا منابع انتشارات ارشد در موفقيت شما تأثيري داشته است؟

اين منابع به صورت علمي و دقيق طراحي شده اند. با استفاده از اين منابع داوطلب از بلاتكليفي و سردرگمي نجات پيدا مي كند. منابع واقعاً جامع بوده و كليه سرفصلها را پوشش مي دهد. موقعي كه اين منابع را تهيه مي كني از هر منبع يا مرجعي بي نياز هستي و اين نقطه قوت بي نظير اين مجموعه است. لذا جواب من مثبت است.

آقاي حسيني اقدم، كيفيت بسته هاي انتشارات ارشد را در چه مي بينيد؟

يكي اينكه خلاصه تمام سرفصلها در شرح جامع آمده با پوشش تمام سرفصلهاي مورد قبول وزارت متبوع. دوم اينكه تستهاي سالهاي گذشته به صورت تشريحي و با ذكر رفرنس پاسخ داده شده است. سوم اينكه مطالب به صورت ساده و روان گفته شده طوري كه وقتي اين منابع را مطالعه مي كني به سادگي مطالب و فرمولهاي سخت را درك كرده و اعتماد به نفس لازم را براي رقابت كنكور به دست مي آوري. چهارم اينكه تستهاي كنكور مشابه تستهاي كتابهاي انتشارات ارشد طراحي شده بود و اين بسيار به داوطلب كمك مي كند.

البته بعضي از منابع در انتشارات ارشد بطور خاص واقعاً فوق العاده بود و بطوري كه با يك بار مطالعه، اينجانب توانستم در مكانيك تحليلي موفقيت قابل توجهي كسب نمايم.

اگر توصيه اي براي داوطلبين كنكور ارشد داريد بفرماييد:

منابع جامع انتشارات ارشد با توجه به اينكه جوانترين بسته هاي منابع ارشد مي باشد معايب بسته هاي ديگر را برطرف نموده و با توجه به 100درصد مكاتبه اي بودن آن، در حال حاضر جامع ترين منابع مي باشند و با توجه به نكات گفته شده در بالا مشخص است كه استفاده از اين بسته با موفقيت همراه است.

آقاي حسيني اقدم از جنابعالي به خاطر شركت در اين مصاحبه تشكر مي كنم.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

دو نفر از افرادي كه از منابع انتشارات ارشد«نمايندگي شاهين شهر» استفاده كرده بودند حائز رتبه هاي 144 و 400 در رشته فيزيك شدند. آقاي ميررشيد حسيني اقدم حائز رتبه 144 و آقاي محمد منتظري حائز رتبه 438شدند. ضمن تبريك به اين عزيزان به اطلاع مي رساند كه اين دو نفر بالاترين رتبه ها را در رشته فيزيك در دانشگاه صنعتي مالك اشتر به دست آورده اند. نفر سوم كه حائز رتبه حدود 700 گرديده از منابع پارسه استفاده كرده است.

قصد داريم با اين دو نفر و ساير عزيزاني كه از داوطلبين اين نمايندگي بوده اند و حائز رتبه هاي برتر شده اند در خصوص كيفيت بسته هاي انتشارات ارشد مصاحبه كنيم كه در پست هاي بعدي به اطلاع خواهد رسيد.

منتظر خبرهاي موفقيت آميز نمايندگي انتشارات ارشد در شاهين شهر باشيد.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

6 تن از منتخبان مجلس نهم در جلسه ي علني روز چهارشنبه مجلس، مراسم تحليف خود را به جا آوردند. دكتر رحيم زارع منتخب حوزه انتخابيه آباده، بوانات و خرمبيد يكي از اين نمياندگان بود.

متن سوگند منتخبان ملت بر اساس ماده 17 آيين نامه داخلي مجلس:

"بسم الله الرحمن الرحيم، من در برابر قرآن مجيد به خداي قادر متعال سوگند ياد مي كنم كه با تكيه بر شرف انساني خويش تعهد مي نمايم كه پاسدار حريم اسلام و نگهبان دستاوردهاي انقلاب اسلامي ملت ايران و مباني جمهوري اسلامي باشم، وديعه اي را كه ملت به ما سپرده به عنوان اميني عادل پاسداري كنم و در اين مهم وظايف وكالت و امانت و تقوا را رعايت نمايم و همواره به استقلال و اعتلاي كشور در حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پايبند باشم. اط قانون اساسي دفاع كنم و در گفته ها و نوشته ها و اظهارنظرها، استقلال كشور و آزادي مردم و تأمين مصالح آنها را مدنظر داشته باشم."




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

در يكي از پستهاي گذشته گزارشي از يك مركز بازپروري در شهرستان آباده ارائه دادم و گفتم كه به اين مراكز به هر دليلي در حال حاضر توجه نمي شود. سايت تابناك را مطالعه مي كردم خبري در خصوص تعطيلي مركز بازپروري معتادين در آبادان خواندم. نتيجه گرفتم كه مراكز بازپروري كه نهادها مردم نهاد هستند مشكل دارند و بايد در اين خصوص تيمي تشكيل و نماينده هاي محترم مردم در اين خصوص چاره انديشي كنند.

مركز بازپروري ققنوس آباده هم در بازديدي كه ما داشتيم مشكل اصلي شان عدم ارائه برگ مجوز بهداشت بود. همه ي زحمات و تلاش هاي مسئولين مركز به خاطر يك برگه معطل و تعطيل شده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:تابناك,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

سئوال را بدون مقدمه و بي پرده مطرح مي كنم. چرا زارع انتخاب شد؟

جواب را نيز بي پرده و شفاف بيان مي كنم. زيرا او از جنس ديگري بود. او از جنس خودمان بود. او در مجالس كه مي نشست بالا و پايين نداشت. او احترام بزرگ تر ها را داشت. او راحت بود. او كلاس نمي گذاشت. او خود را در پشت درب هاي بسته اسير نكرده بود. او با جوانان حامي اش به راحتي رفت و آمد مي كرد و با رعايت تمام جوانب با آنها بود. او قصد فاصله گرفتن به بهانه پست مهم وكالت نداشت. او علي رغم جواني اش، جاافتاده و فروتن بود. مي گفت: اگر قرار باشد الان كه به مجلس نرفته ام كلاس بگذارم واي به حالم موقعي كه به مجلس رفتم.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

به گزارش اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، اين شورا طي نامه اي به وزارت كشور اعلام كرد :

نظر به برگزاري انتخابات مرحله دوم نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در مورخ 15 /2 /1391 و با عنايت به ماده 73 قانون انتخابات، پرونده‌هاي حوزه هاي انتخابيه:

1- بهبهان
2- تبريز، آذرشهر، اسكو
3- آباده، بوانات، خرمبيد
4- تويسركان
5-ايلام، شيروان و چرداول، مهران، ملكشاهي

در جلسه شوراي نگهبان مطرح كه به شرح ذيل اعلام نظر مي‌گردد:

الف: صحت انتخابات در حوزه‌هاي:

1- بهبهان 2- تبريز، آذرشهر، اسكو 3- آباده، بوانات، خرمبيد مورد تاييد قرار گرفت.

ب: انتخابات در حوزه انتخابيه تويسركان ابطال گرديد.

ج: در حوزه‌هاي انتخابيه ايلام، شيروان و چرداول، مهران، ملكشاهي انتخابات در خصوص نفر دوم ابطال گرديد.

   




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

بالاخره و به يمن و فضل الهي، انتخابات دور دوم حوزه انتخابيه شهرستان هاي آباده، بوانات و خرمبيد از طرف شوراي نگهبان تأييد و دكتر رحيم زارع به عنوان منتخب مردم غيور اين حوزه بطور كامل بهارستاني شد.

به كليه طرفداران ايشان و همچنين به كل مردم شهرستان به خاطر اين انتخاب شايسته، تيريك و تهنيت مي گوييم.




تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:رحيم زارع منتخب مردم,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

حق پيروز است. استرس اين روزها و طعنه هاي مدعيان ناحق، كشنده تر از لحظه ي شمارش آرا است. اما دعاهايمان به درگاه الهي، پيروزي مان را تكميل خواهد كرد. حق نگهدار و پشتيبان تان باشد و انشاءا... به خواست پيروزي مجدد را با شادي الهي تكميل خواهيم كرد. به اميد آن روز.

ولي يادمان باشد ما روزي بايد با هم بنشينيم و خيلي تند نرويم. خواست خدا هر چه باشد رخ خواهد داد در حاليكه من و تو وظيفه خود را انجام داده ايم بياييم بقيه امور را به خودش واگذار كنيم. خيلي حرص نخوريم. من پيام برادري و دوستي مي دهم. برادران عزيزي كه به كانديد مقابل ما رأي داده اند احترام شان بر ما واجب است زيرا آنها نيز در طول انتخابات زحمت فراوان كشيدند و اجر فراوان بردند. بايد مواظب باشيم اجر و پاداش خود را به باد ندهيم.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

شايعه1: تعدادي از صندوق هاي حوزه انتخابيه باطل و كانديد مقابل به مجلس رفت.

شايعه 2:انتخابات آباده باطل و به ميان دوره كشيده شد.

شايعه 3: انحلال قطعي شد.ساعت دريافت: 23.50

شايعه 4:شوراي نگهبان فرستاده فارس و فارس عدم تأييد زده. ساعت اعلام:24شب

...

بدينوسيله و توسط اين وبلاگ كليه شايعات تكذيب و نتايج نهايي به محض وصول اطلاع رساني خواهد شد.




تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:تكذيب, اطلاع رساني, فارس, شايعه,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

واقعاً چه كسي مسئول اين همه شايعه در خصوص تأييد و يا عدم تأييد حوزه انتخابيه آباده، بوانات و خرمبيد است؟. طرفداران هر دو كانديد در جهنمي از ابهام و ترديد به سر مي برند و روند زندگي بسياري از آنها حالت عادي را از دست داده و مشغله ذهني و فكري شان فقط اين مسأله شده است. چه كسي پاسخگوي ناراحتي و نارحت كردن اذهان عمومي است؟ چه كسي بايد تاوان اين همه ترديد و دودلي كه در جامعه كاشته مي شود بدهد؟ اين ترديد و دودلي ها هزينه هاي زيادي دارد كه بعضاً غيرقابل جبران است. بعضاً باعث مي شود كه شك و شبهه اي در مردم ايجاد شود كه كاري دارد صورت مي گيرد و خداي ناكرده ذهن مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي مخدوش نمايد البته مردم داناتر و آگاه تر از اين حرفها هستند و به موقع وظايف انقلابي خود را در حمايت از نظام بي نظيرشان انجام خواهند داد. كساني كه در داخل اين نظام توانستند كانديد شوند در مقابل حفظ نشام مسئولند.

ولي آيا حق اين ملت فهيم و بزرگوار است كه اين همه بذر ترديد و دودلي بيفشانيم و ضمن اتلاف منابع بيت المال در راستاي خواسته هاي دشمنان خارجي گام برداريم. شايعه فقط به كام دشمن شيرين است. همه ي ما برادريم و روزي بايد دوباره كنار هم بنشينيم و گل بگيم و گل بشنفيم ولي چرا الان اينگونه تيشه به ريشه خود مي زنيم و راهي براي بازگشت برادري و اخوت باقي نمي گذاريم؟ چرا هرچه از دستمان براي تخريب مي آيد كوتاهي نمي كنيم.

يقيناً نظام دقيقتر و قويتر از اينها است كه مقهور شايعات بي پايه و اساس شود ولي ما در پيشگاه وجدان خود و در پيشگاه منافع ملي و مردمي مسئوليم كه واقعيت را بپذيريم و از دست و پا زدن هاي بي مورد و ناشيانه خودداري كنيم تا بتوانيم نظام مقدس جمهوري اسلامي را تحت زعامت و رهبري داعيانه حضرت آيت ا... العظمي امام خامنه اي به صاحب اصليش، امام زمان«عج» بسپاريم.

پس بياييد از جو انتخابات بيرون آمده و با نشر شايعه هاي دروغين، بر روي اعصاب مردم خودمان راه نرويم و يك كمي هم انصاف داشته باشيم.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

در جريان انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه آباده، بوانات و خرمبيد بازديدي از يكي از مراكز بازپروري معتادين در شهرستان آباده به نام ققنوس داشتيم. در آنجا جواناني را مشاهده كرديم كه از بسياري از جنبه ها، داراي استعدادهاي قويتري از ما بوده ولي گرفتار بلاي خانمانسوز اعتياد شده بودند. بسياري از آنها داراي بدني قوي و ورزيده بودند. آنها عكسهاي دوران معتادي و دوران بعد از معتادي را به ما نشان دادند. زمين تا آسمان فرق مي كرد. يكي از آنها كه با من صحبت مي كرد بدنساز بود. هيكلي درشت و اندامي ورزيده داشت.

از صحبت آنها مي شد فهميد كه ضريب هوشي كلي اينها از بقيه بالاتر است و مي دانسم كه خيلي وقتها ضريب هوشي بالا اگر هدايت نشود مشكل آفرين است. اگر ضريب هوشي بالا بود اگر هيكل قويتر بود آفت هاي آنها هم زيادتر است. كسي كاري به يك فرد ضعيف و متوسط ندارد. اينها بيشتر جواناني بودند كه داراي يك يا چند شاخصه قوي بودند كه همين شاخصه ها به علت هدايت نشدن و عدم نگهداري، آنها را به اينجا كشانده بود.

هدف از اين نوشته بررسي اينگونه موارد نيست. زيرا مراكزي بايد وجود داشته باشند اين موارد را بررسي نموده و راه چاره پيدا كنند. هدف اين نوشته در واقع اشاره به مشكلات اين قشر فراموش شده و منزوي است كه مي توان گفت از جامعه طرد شده اند.

فردي آمده و با ابتكار و خلاقيت خود مركزي به نام مركز بازپروري ققنوس را ايجاد كرده و اقدام به نجات معتادين از بند اعتياد نموده است. آيا مي دانيد اولين و مهمترين مشكل اين بازپروري چه بود؟ فكر مي كنيد پول مي خواستند؟ نه! فكر مي كنيد زمين مي خواستند؟ نه! فكر مي كنيد....؟ نه!

آنها فقط يك مجوز بهداشت مي خواستند. آنها توانسته بودند يك سوله اي را اجاره و آن را در حد توان تجهيز كنند و معتادين زيادي را در اين مركز بازپروري نمايند. ولي آنها معطل يك مجوز بهداشت بودند. بهداشت گير داده بود كه بايد ديوارها كاشيكاري شوند. اولاً با كدام پول؟ و ثانياً مركز، زميني را در جاي ديگر خريداري كرده و مي خواهد بازپروري را بطور دائمي در آنجا دائر كند. هرگونه هزينه در اين سوله بيفايده است و همانطوركه تابحال عملكرد اين مركز خوب بوده مي توان يك يا دو سال آينده را با اين وضع ادامه داد. ثالثاً هيچ حمايتي از طرف نهادي از اين مركز صورت نمي گيرد.

بهداشت مي تواند با اين مسائل كش دار و مريز كنار بيايد. براي حل مشكلات بايد انعطاف داشته باشيم. امكانات و منابع محدودند. بايد تلاش كنيم كه مشكل اين قشر بي پناه حل شود. اينها را از خودمان بدانيم. ممكن بود برادر يا فرزند من و تويي در بين اينها باشد.

لذا پيشنهاد مي شود گروهي براي بررسي وضعيت اين مراكز مردم نهاد تشكيل شود تا راههاي كمك و همكاري با آنها مشخص شود. چگونه مي توان پاي خيرين را به اين مراكز باز كرد.

برداشت من اين بود كه خيرين به جاي مدرسه سازي بيايند و به اين مراكز كمك كنند. نجات يك معتاد در واقع نجات فرزندان ما از بسياري از مشكلات است.

هدف از اين خبر يا تحليل فقط وو فقط اطلاع رساني است. از كليه نهادها يا خيرين عزي تقاضا مي شود توجهي هم به اين مراكز غريب بيندازند.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

به منظور اطلاع رساني به بازديدكنندگان اين وبلاگ، از اين به بعد سعي مي شود اخبار مربوط به مجلس شوراي اسلامي حتي المقدور منتشر گردد.




تاریخ: پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:اخبار, سايت, وبلاگ, مجلس شوراي اسلامي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

آیت‌الله مجتبی تهرانی از اساتید برجسته اخلاق ضمن اشاره به حدیثی نورانی از امام علی النقی(ع) که در بحارالانوار آمده است، شرایط همسو شدن تدبیر بنده با تقدیر الهی را بیان کرد.

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله مجتبی تهرانی، گزیده‌ای از سخنان این استاد اخلاق به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع) در پی می‌آید:

رُوِیَ عَن عَلِیِّ ابنِ مُحَمَّدِ الهادی صَلَواتُ اللهُ عَلَیهِمَا قالَ: «الْمَقَادِیرُ تُرِیکَ مَا لَمْ یَخْطُرْ بِبَالِکَ، النَّاسُ فِی الدُّنْیَا بِالْأَمْوَالِ وَ فِی الْآخِرَةِ بِالْأَعْمَالِ» [بحارالانوار جلد75 صفحه 369]

از فرمایشات امام هادی صلوات الله علیه است که حضرت فرمودند: آنچه را که تقدیر الهی است و خداوند آن را برای شما انسان‌ها مقدر می‌کند، به شما چیزی را نشان می دهد که به خاطره شما خطور نکرده باشد.

خداوند به ما عقل و شعور عطا فرموده که به وسیله آنها تدبیر می‌کنیم. حال آیا تدبیر ما در امور و کارهای زندگیمان کافی است؟ به تعبیر من چه قدر قاشق بدون دسته ‌ساخته‌ایم! چه قدر در زندگی سرها به سنگ می‌خورد! علّت چیست؟

علّت آن این است که تدبیر من، آنگاه کارساز است که با تقدیر او همسو شود. «اَلعبدُ یُدَبِّرَ وَ اللهُ یُقَدِّرَ» بنده تدبیر می‌کند، امّا خدا تقدیر می‌کند. تدبیر منهای تقدیر سودی ندارد. حال این سوال پیش می آید که برای آنکه تدبیرهای ما با تقدیرهای او همسو شود، چه باید کنیم؟

راهش این است: تو تدبیر کن، بعد از تدبیرت، توکّل کن، واگذار کن به او. به تعبیر ساده‌تر بگو خدا: به عقل ناقص من، این تدبیر رسیده، امّا خودت می‌دانی، هرجور که صلاح می‌دانی همان را تقدیر بفرما.

اگر اینچنین کردی آن وقت خدا آنجایی که به نفع من است، درست می‌کند و آنجایی که به ضرر من است اصلاح می‌کند. بعداً متوجّه می‌شوی، آنچه تدبیر کرده بودی اشتباه بود و خداوند تقدیر خوبی که حتّی به فکرت هم نمی‌رسید را نشانت می‌دهد. این‌‌ها پیشامد نیستند، تمام کارهای خدا حساب شده است.

حتی در آیه شریفه قرآن در باب رزق هم می‌فرماید: «وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ (طلاق/3)» این آیه همان است که حضرت می فرمایند. یک رزقی را روزیت می‌کنم که گمانش را هم نمی‌بردی. البتّه این را هم بدانید که باید تدبیرتان مشروع باشد، نه خلاف شرع. مشروع، بعد هم واگذار می‌کنم به خدا. این کار را انجام دهید تا حالا ببینید خدا چه تقدیرهای خوبی به تو نشان می دهد.




تاریخ: پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:مجتبي تهراني, تابناك, توكل, تدبير, واگذار,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

استفاده از نقاط ضعف به عنوان نقاط قوت

کودکی ده ساله كه دست چپش در یك حادثه رانندگی از بازو قطع شده بود، برای تعلیم فنون رزمی جودو به یك استاد سپرده شد.

پدر كودك اصرار داشت استاد ازفرزندش یك قهرمان جودو بسازد استاد پذیرفت و به پدر كودك قول داد كه یك سال بعد می‌تواند فرزندش را در مقام قهرمانی كل باشگاه‌ها ببیند!

در طول شش ماه استاد فقط روی بدن سازی كودك كار كرد و در عرض این شش ماه حتی یك فن جودو را به او تعلیم نداد !

بعد از شش ماه خبررسید كه یك ماه بعد مسابقات محلی در شهر برگزار می‌شود.

استاد به كودك ده ساله فقط یك فن آموزش داد و تا زمان برگزاری مسابقات فقط روی آن تك فن كار كرد.

سر انجام مسابقات انجام شد و كودك توانست در میان اعجاب همگان با آن تك فن همه حریفان خود را شكست دهد!

سه ماه بعد كودك توانست در مسابقات بین باشگاه‌ها نیز با استفاده از همان تك فن برنده شود و سال بعد نیز در مسابقات كشوری، آن كودك یك دست موفق شد تمام حریفان را زمین بزند و به عنوان قهرمان سراسری كشور انتخاب گردد.

وقتی مسابقات به پایان رسید، در راه بازگشت به منزل، كودك از استاد رازپیروزی‌اش را پرسید.

استاد گفت: "دلیل پیروزی تو این بود كه اولاً به همان یك فن به خوبی مسلط بودی، ثانیاً تنها امیدت همان یك فن بود، و سوم اینكه راه شناخته شده مقابله با این فن، گرفتن دست چپ حریف بود كه تو چنین دستی نداشتی!

یاد بگیر كه در زندگی، از نقاط ضعف خود به عنوان نقاط قوت خود استفاده كنی.

راز موفقیت در زندگی، داشتن امكانات نیست، بلكه استفاده از "بی امكانی" به عنوان نقطه قوت است .



تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:نقاط قوت, نقاط ضعف, فرصت, تهديد,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا